دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1394 - 12:28
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر:

شاهنامه فردوسی، لوح زرین فرهنگ و ادب فارسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، با گرامیداشت 25 اردیبهشت ماه که به روز بزرگداشت شاعر نامدار ایران،‌ «حکیم ابوالقاسم فردوسی» نامگذاری شده گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی، طلایه دار فرهنگ و ادب فارسی است.
کد خبر : 18132

به گزارش خبرگزاری آنا، کمال جوانمرد، فردوسی را از مفاخر کشور دانست و افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی، اثر گرانقدر «شاهنامه» را به زیور شعر آراست که هم اکنون به عنوان شاهکار حماسی و لوح زرین هویت فرهنگ و ادب زبان فارسی قلمداد می شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با ابراز نگرانی از اینکه آنگونه که شایسته است حکیم ابوالقاسم فردوسی به جوانان معرفی نشده افزود: متاسفانه، تلاش ما در راستای معرفی این بزرگمرد تاریخ ایران و پاسداری از زبان و ادبیات فارسی صرفا در برگزاری چند همایش و نامگذاری چند میدان و خیابان در شهرها به نام آن شاعر نامی خلاصه شده است.


استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، حکیم ابوالقاسم فردوسی را احیاء کننده زبان فارسی دانست و افزود: در عصر کنونی که دشمنان از طریق جنگ نرم و رسانه های خود، فرهنگ ایران را نشانه گرفته اند، شایسته است متولیان فرهنگ و ادب کشور بیش از گذشته نسبت به معرفی فرهنگ و ادبیات غنی فارسی همت گمارند.


وی سخنان خود را با قطعه شعری زیبا از حکیم ابوالقاسم فردوسی به پایان رساند:


بیــــا تا جهــــان را به بــد نسپریم


به کوشش همه دست نیکی بریم


نبــاشد همی نیک و بـــد، پــــایدار


همـــــان به که نیکی بود یادگار


انتهای پیام/

برچسب ها: بردسیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته