دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1394 - 12:11

کشف لاشه بالگرد آمریکایی در نزدیکی مرز چین

مقامات ارتش نپال از کشف لاشه بالگرد سقوط کرده آمریکا و کشف جسد سه سرنشین آن در این کشور خبر دادند.
کد خبر : 18131

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری تلگراف، منابع خبری سه‌شنبه شب اعلام کردند که ارتباط با بالگرد آمریکایی که به منظور کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان نپال به این کشور سفر کرده بود، قطع شده است و اکنون نظامیان نپالی لاشه آن را در منطقه دولاکا نزدیکی مرز این کشور با چین یافته‌اند.


بر اساس این گزارش، لاشه این بالگرد در شرایطی یافت شده است که 6 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا و دو نظامی نپالی سرنشین آن بودند و در حالی که جسد سه سرنشین آن در نزدیکی لاشه بالگرد کشف شده است، وضعیت زنده بودن یا کشته شدن پنج نفر دیگر تاکنون مشخص نشده است.


بینوج باسنت، از فرماندهان نظامی نپال در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفت: ما هنوز نمی‌دانیم که آیا پنج نفر دیگر زنده مانده‌اند یا خیر، ما لاشه بالگرد مذکور را از فراز آسمان دیده‌ایم اما اکنون تلاش می‌کنیم که در محل یافتن لاشه فرود بیاییم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری از سرنشینان این بالگرد به دست آوریم چرا که از فراز آسمان نمی‌توانیم نشانه‌ای از زنده بودن این افراد بیابیم.


نیروهای زمینی نپال اکنون به محل یافتن لاشه بالگرد که در مناطق کوهستانی قرار دارد، اعزام شده‌اند، این در حالی است که بسیاری از مناطق نپال به دلیل کوهستانی بودن غیرقابل دسترسی است.


بر اساس گزارش‌ها، زلزله اخیر نپال که در پی زلزله مخرب هفته گذشته در این کشور رخ داد، به کشته شدن حدود 150 نفر و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر انجامید. اکنون نیز هزاران نفر به دلیل از دست دادن خانه‌های خود مجبور به زندگی کردن در محل‌های اسکان موقت شده‌اند.


از سوی دیگر اماکن و ساختمان‌های دولتی و جاده‌های منتهی به پایتخت نیز به شدت آسیب دیده‌اند و مدارس و دانشگاه‌ها نیز همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته