دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سه‌شنبه؛ آغاز پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی

همزمان با سی‌ و‌ پنجمین سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، پنجمین جشنواره فرهیختگان از فردا سه‌شنبه 2 خرداد با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه آغاز به کار می‌کند.
کد خبر : 181305

پرویز پیکری، گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ صبح فردا دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم جشنواره فرهیختگان که دکتر علی‌محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان دانشگاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای راهبردی پژوهش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و روسای دانشگاه‌های مادر دولتی در آن حضور دارند، شرکت می‌کند.


پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای تقدیر از برترین‌های دانشگاه آزاد اسلامی در 27 زمینه نشان ویژه امام خمینی(ره)، پژوهشگر برتر، مرکز تحقیقات برتر، واحد فناور برتر، طرح فناور برتر، آزمایشگاه برتر، مجله برتر، مدیر پژوهشی برتر، محصول تجاری‌شده برتر، اختراع برتر، کتاب برتر، کارشناس آزمایشگاه برتر، مرکز رشد برتر، انجمن علمی ـ دانشجویی برتر، پژوهشگر جوان برتر، واحد دانشگاهی برتر، آموزشگاه سمای برتر، مدرسه برتر، دانش‌آموز برتر، کارآفرین برتر برگزار می‌شود و امسال در این جشنواره از 83 نفر تقدیر می‌شود.


جشنواره فرهیختگان یکی از رویدادهای مهم و بزرگ پژوهشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی است و فردا در این جشنواره از مقام‌آوران مسابقات جهانی روبوکاپ دو واحد ایلخچی و قزوین نیز توسط مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل می‌آید.


به برگزیدگان این جشنواره جایزه نقدی، لوح تقدیر، تندیس و پژوهانه تعلق می‌گیرد. جایزه ویژه امام خمینی (ره) که به پژوهشگر برتر تعلق می‌گیرد دارای سه مرتبه طلا، نقره و برنز است که امسال با ممیزی سختگیرانه دانشگاه آزاد اسلامی، کسی حائز دریافت نشان طلا امام خمینی(ره) نشده است و تنها دو نشان نقره و برنز به دو نفر از اساتید و دانشمندان دانشگاه آزاد اسلامی اهدا می‌شود.



در این جشنواره 6 کتاب، 1 ترجمه، 7 مقاله، 1 مجله فارسی، 1 مجله انگلیسی، 9 مجله دارای مجوز ISI، 1 مرکز تحقیقات، 1 واحد فناور و محصول تجاری‌سازی شده، 4 پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد، 3 رساله دکتری، 3 باشگاه پژوهشگران جوان، 1 معاون پژوهش و فناوری، 1 انجمن علمی آموزشی دانشجویی، 3 واحد دانشگاهی، 1 آموزشکده و 1 مدرسه سما، مقام‌آوران بین‌المللی در حوزه رباتیک. برگزدیگان از 19 استان و دو واح جامع مستقل انتخاب شده‌اند.


حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده‌اند از اهداف این جشنواره است. همچنین ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه، کشف استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف علمی، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران و نوآوران، آشنایی با استعدادها و توانمندی‌های کشور برای کاربست در سطح بین‌المللی، فراهم‌سازی فضای پرشور رقابتی میان پژوهشگران و ... از دیگر اهداف برگزاری پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه‌ آزاد اسلامی است.


برگزاری نشست تخصصی با روسای شوراهای پژوهش و فناوری استان‌ها با محوریت تعیین و تبیین اولویت‌های پژوهشی دانشگاه و بررسی فرآیندها با نگاه چابک‌سازی و تفویض اختیار به استان‌ها از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که در عصر روز دوم خرداد برگزار می‌شود.


یکی از مهمترین برنامه‌های محوری این جشنواره تعامل موثر با برگزیدگان، توجه بیشتر به نخبگان و حمایت علمی از آنها برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه و اثربخشی و کارآیی بیشتر است. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد تا شبکه علمی نخبگان و پژوهشگران را راه‌اندازی کند و در این شبکه فارغ‌التحصیلان، استادان، نخبگان و دانشجویان با شناسه مشخص بتوانند در کنار هم تعاملات خوبی را داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته