دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توضیح مدیرمسؤول «آفتاب یزد» درباره انتشار چاپ دوم/ مردم نیاز داشتند در جشن پیروزی روزنامه دست بگیرند

مدیرمسؤول روزنامه «آفتاب یزد» - روزنامه‌ای که برای انتشار خبر نتیجه قطعی انتخابات چاپ دوم را در روز اعلام نتایج منتشر کرد - گفت: از آنجا که مردم می‌خواستند تحلیل‌هایی را در این زمینه مطالعه‌ کنند و همچنین برای جشن شبانه دستشان خالی نباشد، تصمیم گرفتیم که روزنامه را برای چاپ عصر منتشر کنیم.
کد خبر : 181261

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از ایسنا، منصور مظفری درباره چاپ دوم روزنامه «آفتاب یزد» که روز گذشته با تیتر «ایران خندید» منتشر شد و ناقل خبر پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود، اظهار کرد: هر چند که این روزها فضای مجازی و موبایل‌ها تبدیل به یک رسانه شده‌اند، ولی هنوز کاربرد مطبوعات ازبین نرفته‌ است و مردم همچنان توقع دارند رسانه‌های مکتوب نیز به موقوع اطلاع‌رسانی کنند و تحلیل‌های خودشان را ارائه دهند.


مدیر مسؤول روزنامه «آفتاب یزد» ادامه داد:‌ ما روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) هم چاپ دوم داشتیم تا بتوانیم سفرهای انتخاباتی رییس‌جمهور را در آن روز پوشش و تحلیل‌هایی را نیز در این زمینه ارائه دهیم. ما احساس وظیفه کردیم که مخاطبان ما نیاز دارند اخبار آن روز را از طریق روزنامه مطالعه کنند و تحلیل‌هایی نیز در این زمینه داشته باشند.


مظفری افزود: در روز شنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) نیز که نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، مردم می‌خواستند که تحلیل‌هایی در این زمینه مطالعه‌ کنند و همچنین برای جشن شبانه دستشان خالی نباشد. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم که روزنامه را برای چاپ عصر منتشر کنیم، اما متاسفانه از آنجا که سیستم توزیع مناسبی برای چاپ دوم روزنامه‌ها وجود ندارد، نتوانستیم چاپ دوم را به پیشخوان‌ روزنامه‌فروشی‌ها برسانیم و در نهایت چاپ دوم با ۵۰ هزار تیراژ و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.


منصور مظفری در ادامه با بیان اینکه روزنامه‌ها دو کارکرد تحلیلی و خبری دارند، خاطرنشان کرد:‌ ما رسانه‌های مکتوب باید تلاش کنیم همزمان که خبررسانی می‌کنیم، تحلیل نیز ارائه کنیم. روزنامه «آفتاب یزد» مخاطبان خاص خودش را دارد و ما همیشه این آمادگی را داریم که برای پوشش اخبار روزانه چاپ عصر داشته باشیم، ولی از آنجا که سیستم توزیع مناسبی وجود ندارد، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند سیستم توزیع عصر را برای مطبوعات راه‌اندازی کند، ما نیز می‌توانیم هر روز چاپ عصر داشته باشیم تا بتوانیم از بداخلاقی‌های فضای مجازی و انتشار اخبار کذب و بدون منبع جلوگیری کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب