دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 15:37
سه خبر/

تلقیح مصنوعی موفق زنبور ملکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

تلقیح مصنوعی زنبور ملکه به پرورش‌دهندگان زنبور عسل این امکان را می‌دهد که بتوانند صفات خوب را از نسلی به نسل دیگر بدون هرگونه آمیختگی و با اطمینان بسیار بالا انتقال دهند و گوناگونی‌های ژنتیکی را بدون هرگونه غفلتی حفظ کنند.
کد خبر : 181226

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ جفت‌گیری مطمئن ملکه الزامی است و بدون کنترل جفت‌گیری و انتخاب امکان پیشرفت سریع، موفقیت در پرورش وجود ندارد از طرف دیگر ماتریال‌های خوب ژنتیکی باید در مقابل عوامل خارجی تاثیرگذار، حفظ و مصون و انتقال آنها به نسل دیگر با ضریب اطمینان بالا صورت گیرد؛ تلقیح مصنوعی زنبور ملکه به وسیله دستگاه تنها راه مورد اطمینان برای انتقال ماتریال‌های ژنتیکی بدون هرگونه خدشه است، با این عمل می توان آزمایش‌های جالب و باارزشی انجام داد که بدون آن امکان پذیر نیست.


تلقیح مصنوعی ملکه زنبور به وسیله دستگاه از سال 1374 توسط دکتر محمد رضاپور عضو هیات علمی واحد چالوس برای دانشجویان رشته علوم دامی در سطوح مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری هر ساله در این واحد دانشگاهی انجام می‌گیرد که برای بسیاری از دانشجویان و پرورش‌دهندگان این موجود مفید بسیار قابل توجه است.


بزرگداشت حکیم فردوسی(تراژدی در شاهنامه)


حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با مشارکت دانشکده زبان و ادبیات فارسی بزرگداشت حکیم فردوسی(تراژدی در شاهنامه) را برگزار کرد.


نشست فرهنگی با عنوان بزرگداشت حکیم فردوسی (تراژدی در شاهنامه) از سوی حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی با مشارکت دانشکده زبان و ادبیات فارسی در سالن استاد مرحوم مسلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد.


در این نشست استادان و دانشجویان مقاطع مختلف زبان و ادبیات فارسی و همچنین علاقه‌مندان به اشعارو آثار شاعر بنام ایران زمین وخالق شاهنامه «حکیم فردوسی» حضور چشمگیری داشتند.


عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی دکتر وجیهه ترکمانی سخنران این نشست بود.


برگزاری نشست های فرهنگی


معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحدچالوس با مشارکت دانشکده حقوق و علوم سیاسی روز سه شنبه 26 اردیبهشت سال جاری نشست فرهنگی با عنوان بررسی و نقد جریانات تکفیری و انحرافی را در سالن استاد مرحوم مسلمی این واحد دانشگاهی برگزار کرد.


این نشست با استقبال گرم استادان و دانشجویان این دانشگاه همراه بود و سخنرانی آنرا دکتر سعید اسلامی بر عهده داشت.


حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در روزهای آتی نشست‌های بزرگداشت حکیم فردوسی(تراژدی در شاهنامه)، اخلاق حرفه ای پزشکی و چالشهای اعتیاد در جامعه را در اردیبهشت و خرداد امسال پیش رو دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته