دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 16:11

برگزاری نشست رهبران کشورهای عربی-اسلامی با ترامپ در ریاض

دقایقی پیش با حضور پادشاه عربستان و رئیس‌جمهوری آمریکا «نشست رهبران کشورهای عربی-اسلامی با ترامپ» آغاز شد.
کد خبر : 181201

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، نشست رهبران کشورهای عربی-اسلامی با دونالد ترامپ در ریاض آغاز شد. پیش از آغاز این نشست رهبران شورای همکاری خلیج (فارس) نشستی مشورتی برگزار کردند.


طبق گزارش منابع سعودی، در این نشست قرار است یادداشت تفاهمی در زمینه نظارت بر منابع تامین مالی تروریست‌ها میان آمریکا و کشورهای عربی-اسلامی امضاء شود.


سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان پیش از آغاز این نشست با انتشار پیامی در کاربری توییتر خود نوشت: «ما از حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در پادشاهی عربستان استقبال می‌کنیم. سفر شما (ترامپ) همکاری‌های راهبردی میان ما را افزایش می‌دهد و موجب برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان می‌شود.»


طبق گزارش وب‌سایت بی‌بی‌سی عربی، پیش از آغاز نشست، یادداشت تفاهمی میان دونالد ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با عنوان «خشکاندن ریشه‌های مالی تروریسم» امضاء شد.


این نشست پشت درهای بسته برگزار می‌شود و انتظار می‌رود موضوع نفوذ ایران در کشورهای عربی نیز بخش مهمی از گفت‌وگوها را به خود اختصاص دهد.


به گزارش آنا، دونالد ترامپ در نخستین سفر خارجی خود به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا وارد عربستان شده است. این سفر در حالی انجام می‌شود که ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی خود اظهاراتی علیه مسلمانان مطرح کرده بود و حتی بعد از پیروزی در انتخابات فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان چند کشور را به آمریکا صادر کرد. اقداماتی که خشم مسلمانان را برانگیخته است. حال ترامپ قصد دارد با سخنرانی خود در ریاض نظر جهان اسلام را به خود جلب کند و روابط آن‌ها را با آمریکا بهبود بخشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب