دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1396 - 11:20
در گفت‌وگو با آنا

صادق ورمزیار: العین خط حمله قوی و خط دفاع شکننده‌ای دارد/ گل نخوردن استقلال خیلی مهم است

پیشکسوت استقلال گفت: اگر استقلال بتواند دفاع تیمی منسجمی انجام دهد بازیکنان بازی‌ساز العین هم از جریان بازی خارج می‌شوند.
کد خبر : 181140

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط استقلال برای مقابله با العین گفت: «این بازی، بازی بسیار سختی برای استقلال است. العین تیمی است که در خطوط جلو بسیار خوب کار می‌کند و بازیکنان باکیفیتی دارد. العین در دور گروهی با زدن 14 گل یکی از بهترین‌ تیم‌های هجومی بود، اما همان‌قدر که در خط هافبک و حمله خوب است در خط دفاع شکننده است و بازیکنان استقلال می‌توانند به راحتی از خط دفاع این تیم عبور کنند.»


وی ادامه داد: «استقلال اگر بتواند دفاع منطقی داشته باشد و در تهران گل نخورد کار مهمی را انجام داده است. بازیکنان استقلال باید به خوبی نقاط حمله را برای العینی‌ها ببندند و اجازه بازی‌سازی به حریف ندهند. بازیکنان استقلال باید از خط حمله به خوبی موقع دفاع جمع شوند و بازیکنان کلیدی حریف را از کار بندازند. با این روش امنیت بالایی برای گل نخوردن دارند و در حمله‌ها هم می‌توانند دروازه حریف را باز کنند.»


ورمزیار در رابطه با حضور بازیکنان تکنیکی مانند برادران عبدالرحمن در ترکیب العین گفت: «برادران عبدالرحمن بازیکنان بسیار خوبی هستند و اگر یک لحظه از آنها غافل شوند زهر خودشان را می‌ریزند. منصوریان باید تدابیری را اتخاذ کند که این بازیکنان را از کار بندازد. به نظر من نباید برای این بازیکنان بازیکن مستقیم و یارگیر گذاشت. اگر استقلال بتواند دفاع تیمی منسجمی انجام دهد بازیکنان بازی‌ساز العین هم از جریان بازی خارج می‌شوند.»


وی در خصوص غیبت ابراهیمی و نورافکن در این بازی افزود: «نورافکن و ابراهیمی دو بازیکن تاثیرگذار استقلال در کل فصل بودند اما منصوریان در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا از سیستم چرخشی استفاده می‌کرد و به طور حتم بازیکنانی که جای این دو بازیکن را در زمین پر می‌کنند می‌توانند توانایی‌های خودشان را به نمایش بگذارند.»


ورمزیار در مورد پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی گفت: «پیش‌بینی نتیجه بازی کار سختی است اما اگر استقلال بتواند در آزادی گل نخورد و این تیم را شکست دهد تقریبا نصف راه صعود را طی کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب