دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 11:34
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

منادی: امیدواریم نمایندگان مجلس ما را در افزایش کیفیت یاری کنند/ تلاش برای احیای مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که با توجه به تغییر رویکردها و نگاه‎ها به دانشگاه آزاد اسلامی، امیدواریم نمایندگان مجلس ما را در افزایش کیفیت یاری کنند، زیرا آن‌ها وظیفه ریل‎گذاری سیاست‎ها را بر عهده دارند.
کد خبر : 181102

دکتر علیرضا منادی‌سفیدان، به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «سیاست ما افزایش و ارتقای کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی است و در این زمینه با کمیسیون‌های مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارتباطات خوبی برقرار کرده‎ایم.»


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «نمایندگان مجلس در گذشته نگاه دیگری به دانشگاه آزاد اسلامی داشتند، اما با آمدن اینجانب رویکردشان تغییر کرده است. به عبارتی تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رویکردها را متفاوت‌تر کرده است. با توجه به تغییر رویکردها و نگاه‎ها به دانشگاه آزاد اسلامی، امیدواریم که نمایندگان مجلس ما را در افزایش کیفیت یاری کنند زیرا آن‌ها وظیفه ریل‎گذاری سیاست‎ها را بر عهده دارند.»


او درباره حضور و دیدار وزیر دفاع و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با دکتر نوریان گفت: «آقای بروجردی برای عرض تبریک با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار داشت. البته در گذشته هم ایشان رابطه خوبی با آقای نوریان و اینجانب داشته‌اند. از طرفی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در آن جلسه پیگیر مشکلات دانشکده دندانپزشکی بروجرد بودند که خوشبختانه بسیاری موانع در دیدار دو جانبه برطرف شد.»


منادی در بخش دیگری از سخنان خود به اختیارات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «دانشگاه اختیارات زیادی دارد، اما دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی غیردولتی به حساب می‎آید که از بودجه دولت هم استفاده نمی‎کند. در گذشته ما مرکز آزمون جداگانه‎ای داشتیم، اما برخلاف اصل 44 قانون اساسی به بخش دولتی واگذار شد.»


او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی دارای برند جهانی است، بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست، بیش از 1 میلیون و 700 هزار دانشجو، 6 میلیون دانش‌آموخته، 100 هزار کارمند دارد و به طور کلی 35 میلیون نفر جزو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند. بنابراین چنین مرکز آزمونی برای دانشگاه آزاد اسلامی مناسب نبوده و نیست.»


منادی در پایان گفت: «حل این مساله با کمک نمایندگان مجلس، وزارت علوم و کمیسیون‎های مربوطه میسر است که البته زمان‌بر هم خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته