دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 11:07
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درگفت‌وگو با آنا؛

فیفا حکم قطعی برای پروپیچ نداده است/ مهاجم آلبانیایی بدون دریافت ITC در آلبانی بازی می‌کند/ «سالواتوره» تلاش می‌کند حق استقلال را بگیرد

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: اگر فیفا یقین داشت که پروپیچ محق است به جای رای اولیه و جریمه دیرکرد برای قرارداد سال دوم پرونده پروپیچ حکم قطعی می‌داد.
کد خبر : 181080

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده باشگاه استقلال در مجموع باید 370 هزاردلار به مارکو پروپیچ مهاجم آلبانیایی‌تبار سابق خود بپردازد. این در حالی است که بدهی اولیه باشگاه استقلال به پروپیچ یک سوم این مبلغ هم نبود که با احتساب دبرکرد ان استقلال باید این مبلغ سنگین را پرداخت کند


در این رابطه پندار توفیقی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «کمیته تعیین وضعیت فیفا حکم خود را درباره مارکو پروپیچ صادر کرده و در مقابل هم باشگاه استقلال تقاضای فرجام خواهی کرده است. این تقاضا مورد قبول کمیته فیفا قرار گرفته و با پرداخت هزار دلار شکایت ما به دادگاه عالی ورزش CAS ارسال شده است. حالا در مرحله بعدی باشگاه مستندات خود را در اختیار دادگاه می‌گذارد تا با استناد به آن در خصوص تخلفات متعددی که پروپیچ مرتکب شده رسیدگی شود.»


توفیقی تاکید کرد: «اینکه فیفا حکم قطعی نداده و پذیرفته پرونده در دردادگاه CAS مورد بررسی قرار بگیرد نشان می‌دهد که کمیته تعیین وضعیت مهم‌ترین نهاد فوتبالی جهان هم می‌داند که باشگاه استقلال این حق را دارد تا با ارائه مدارک از حق و حقوق خود دفاع کند. اگر فیفا یقین داشت که پروپیچ محق است به جای رای اولیه و جریمه دیرکرد در مورد قرارداد سال دوم پرونده پروپیچ حکم قطعی می‌داد و موضوع را به کمیته انضباطی خود می‌کشاند تا در آنجا علاوه بر جریمه بحث کسر امتیاز هم به میان بیاید.»


عضو هیات مدیره استقلال با اشاره به تخلفات پروپیچ خاطرنشان کرد: «این بازیکن آلبانیایی تبار قرارداد دوساله‌ای با باشگاه استقلال داشت که به موجب آن در سال اول قراردادش برای تیم بازی کرد هر چند که در بازی‌های آخر در تمرینات غیبت داشت و بدون اطلاع باشگاه این کار را انجام داد که به موجب آن مشمول جریمه شد. این موضوع در قرارداد پروپیچ هم ذکر شده بود. او در سال دوم قراردادش هم حاضر نشد برای مذاکره درباره فسخ قرارداد به ایران بیاید و ما این مسئله را به مدیربرنامه‌های او به صورت رسمی اطلاع دادیم و حتی رسید دریافت نامه را هم در اختیار داریم.»


او در مورد اینکه با وجود مستندات باشگاه استقلال این احتمال وجود دارد که همچون بسیاری از پرونده‌های قبلی نمایندگان ایران در فیفا بار دیگر استقلال هم بازنده پرونده پروپیچ باشد، تاکید کرد: «پروپیچ با ما قرارداد رسمی داشته و حتی زمانی که از سوی فدراسیون فوتبال به باشگاه استقلال نامه‌ای زده شد تا ITC این مهاجم صادر نشود اعلام کردیم که موافق صدور این مجوز بین‌المللی نیستیم و پروپیچ باید به ایران بیاید تا درباره سال دوم قراردادش با باشگاه استقلال مذاکره کند. حالا اینکه او چگونه توانسته این فصل برای تیمی در آلبانی به میدان برودجاس سوال دارد.»


نوفیقی یادآور شد: «پروپیچ بخشی از مبلغ قرارداد فصل اول قرارداد خود را طلبکار است و طبق مواردی که در قرارداد او بابت غیبت غیرمجاز در تمرینات ذکر شده بخشی از این مبلغ هم جریمه می‌شود. او حقی در خصوص سال دوم قراردادش ندارد و نمی‌تواند پولی از ما بگیرد. باشگاه استقلال شخصی به نام سالواتوره را به عنوان وکیل بین‌المللی برگزیده که آقای محسن ابراهیمی نماینده او در ایران است و وی تلاش خواهد کرد تا مانع ضرر و زیان استقلال در این پرونده مهم شود.»


عضو هیات مدیره استقلال درباره ادعای مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص فسخ قرارداد جباروف با آبی‌پوشان پایتخت گفت: «جباروف قراردادش را فسخ نکرده و مدیربرنامه‌های این بازیکن در حال مذاکره با باشگاه استقلال است. اگر به توافق برسیم که او فصل آینده در ترکیب استقلال حضور دارد اما اگر او بخواهد یک طرفه فسخ کند پول باشگاه استقلال را پس می‌دهد و جدا می‌شود. خبر فسخ قرارداد جباروف اگر شیطنت باشگاه‌های ایرانی باشد از طریق کمیته انضباطی پیگیر حق و حقوق هواداران استقلال خواهیم شد.»


توفیقی درباره احتمال پیوستن کاوه رضایی به یکی از تیم‌های اصفهانی بیان کرد: «این بازیکن با هر باشگاه داخلی که دوست دارد، می‌تواند وارد مذاکره شود ولی طبق بندی که در قرارداد او وجود دارد در سال دوم قرارداد مشروط با باشگاه استقلال او فقط می‌تواند به یکی از تیم‌های خارجی برود و اگر بخواهد در ایران بازی کند اولویت با استقلال است. به طور حتم او هم اگر بخواهد تیمی غیر از استقلال را در ایران انتخاب کند باید هزینه جدایی‌اش را خودش با تیم خواهان او پرداخت کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب