دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 10:32

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دوره‌های کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات غیردولتی

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از 121 هزار داوطلب در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و اتمام مهلت ثبت‌نام این دوره‌ها تا پایان وقت امروز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ خبر داد.
کد خبر : 181075

دکتر حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «براساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال 96 ساعت 24 امروز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ تمام می‌شود.»


او ادامه داد: «تا ساعت 8 صبح امروز 31 اردیبهشت، 121 هزار و 748 داوطلب در دوره‌های کاردانی فنی‌وحرفه‌ای در موسسات غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند. بنابراین داوطلبانی که تاکنون در این دوره‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند، توصیه می‌شود در مهلت باقی‌مانده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه‌ها ثبت‌نام کنند.»


به گفته توکلی پرداخت هزینه ثبت‌نام در این آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و مبلغ 200 هزار ریال پرداخت کنند.


او گفت: «داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در کد رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند، باید علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، مبلغ 51 هزار ریال دیگر برای این دوره‌ها هم پرداخت کنند.»


توکلی ادامه داد: «پذیرش در 31 کدرشته از 42 کدرشته امتحانی آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای منحصرا بر‌اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و اطلاعات کامل درباره این کد رشته‌ها در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در جدول شماره 1 آمده است. داوطلبان رشته‌های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. برای این دسته از داوطلبان آزمون برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم است.»


او افزود: «آزمون 11 کدرشته امتحانی از 43 کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون است، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 96 است. آزمون این 11 کدرشته روز جمعه 13 مرداد برگزار می‌شود. آزمون هر یک از کدرشته‌های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کدرشته های امتحانی است. آزمون دروس عمومی و پایه برای تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه‌ ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای است. همچنین عناوین، ضرایب و تعداد دروس عمومی در اطلاعیه شماره یک دفترچه راهنما شرح داده شده است.»


مشاور سازمان سنجش گفت: «کارت شرکت در آزمون داوطلبان 11 کد رشته امتحانی از روز سه‌شنبه 10 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان از این تاریخ تا ساعت 24 روز پنج شنبه 12 مرداد فرصت دارند پرینت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.»


او افزود: «آزمون دروس اختصاصی نیز برای تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی و اصولی رشته‌های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای یا کتاب‌های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است. مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سوالات هر درس در رشته‌هایی که پذیرش آنها براساس آزمون است در دفترچه راهنما شرح داده شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته