دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1396 - 01:00
مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

شاگردان منصوریان به‌دنبال خلق شگفتی در آزادی/ حذف العین در غیاب امیدهای استقلال؟

استقلال برای آنکه بتواند راه صعود خود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را هموار کند باید برد خوبی را برابر العین امارات رقم بزند.
کد خبر : 181037

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، استقلال امروز در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات می‌رود. این اولین دیدار نمایندگان ایران در مرحله حذفی است و آبی‌پوشان پایتخت در تلاشند تا با پیروزی برابر نماینده اماراتی‌ها شایستگی‌های خود را برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها نشان دهند و از تهران برای بازی برگشت در العین ذخیره مناسبی ببرند.


شاگردان علیرضا منصوریان لیگ قهرمانان آسیا را با شکست آغاز کردند و در خانه الاهلی امارات بازنده شدند اما در ادامه موفق شدند دو پیروزی برابر التعاون عربستان به دست آوردند و 4 امتیاز هم از لوکوموتیو ازبکستان بگیرند ولی با دو امتیازی که برابر الاهلی در تهران از دست دادند به حریف اماراتی اجازه دادند به خاطر آنکه در مجموع دو بازی رفت و برگشت از استقلال 4 امتیاز گرفتند، صدرنشین گروه شود و امتیاز برابر و تفاضل گل بهتر هم نتواند نماینده ایران را صدرنشین کند تا اماراتی‌ها به هم نخورند و این استقلال باشد که به‌عنوان تیم دوم گروه اول به مصاف تیم اول گروه سوم برود.


حالا استقلال باید برای صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا به مصاف العین برود؛ حریف قدرتمندی که می‌تواند با اتکا به ستاره‌هایی که دارد برابر نماینده آبی‌پوش ایران عرض‌اندام کند. العین روی سه بازیکن خیلی متکی است که یکی از آنها در دیدار امشب غایب است. «ناصر الشمرانی» ستاره عربستانی العین به دلایل سیاسی که بین ایران و عربستان است و دامن آن به فوتبال هم کشیده شده به ایران نیامده است. او که سابقه بهترین بازیکن آسیا شدن را در افتخارات خود دارد در بازی با ذوب‌آهن هم به ایران نیامد. در غیاب «شمرانی» سرمربی العین روی بازی «عمر» و «محمد عبدالرحمان» حساب ویژه‌ای باز کرده است. هر دو بازیکن به خصوص «عمر عبدالرحمان» تخصص خاصی در خلق موقعیت برای هم‌بازیان خود دارد و در ضدحملات بسیار خطرناک ‌است. از سویی دیگر العین جزو تیم‌های پرهوادار امارات است و در بازی برگشت حمایت خوبی در ورزشگاه اختصاصی‌اش می‌شود.


شاگردان منصوریان برای آنکه بتوانند از سد العین عبور کنند باید در دیدار خانگی دست به کار بزرگی بزنند و با اختلاف گل مناسب نماینده امارات را شکست دهند. هر چند منصوریان برای این بازی دو بازیکن خوبش را در اختیار ندارد. «امید ابراهیمی» به دلیل مصدومیت و «امید نورافکن» به خاطر همراهی تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی کره جنوبی غایب هستند و این موضوع خط هافبک استقلال را با مشکل مواجه می‌کند. ضمن اینکه حضور «وریا غفوری» و «جابر انصاری» به رغم تمرین با تیم قطعی نیست. «علی قربانی» هم در این دیدار مهم محروم است. با این وجود استقلال با اتکا به جوانان خود امیدوار است که از سوی تماشاگران خود حمایت مناسبی شود تا در تهران برتری خوبی برابر العین به دست آورد. سرمربی استقلال که «فرشید باقری» را جایگزین «امید ابراهیمی» خواهد کرد احتمالا از «مجید حسینی» هم به جای «نورافکن» استفاده می‌کند تا بتواند مقابل العین به مشکل نخورد.


هدف استقلال در بازی با العین این است که در مرحله اول گل نخورد و پس از آن به دنبال فتح دروازه نماینده امارات باشد. موضوعی که سرمربی این تیم هم در کنفرانس خبری پیش از بازی به آن اشاره کرد و گفت که تیمش به‌دنبال کلین‌شیت در خانه است و از سویی دیگر بازیکنانش توانایی آن را دارند که دروازه العین را باز کنند چرا که این تیم تنها در یک بازی لیگ قهرمانان خود گل نخورده است.


آنچه بسیار مهم است رتبه‌های دو تیم در لیگ‌های کشورشان است. استقلال نایب‌قهرمان لیگ برتر ایران شده و العین در امارات چهارم شده است. این موضوع هم می تواند به بازیکنان استقلال کمک کند تا بتوانند با ارائه یک بازی برتر در تهران پیروزی با ارزشی بگیرند و با آمادگی روحی بالایی به دیدار برگشت بروند. پیروزی استقلال بر العین می‌تواند به تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان هم از لحاظ روحی بسیار کمک کند تا دیگر نماینده‌های ایران بتوانند نمایش دلپذیری برابر حریفان عربی خود داشته باشند.


برنامه بازی‌های مرحله رفت یک‌هشتم نهایی به‌شرح زیر است:


دوشنبه اول خرداد


استقلال ــ العین، ساعت 20:45، ورزشگاه آزادی


الاهلی عربستان ــ الاهلی امارات، ساعت 20:15


ﺳﻪشنبه 2 خرداد


گوانگژو چین ــ کاشیما آنتلرز، ساعت 16:30


میوآنگتونگ یونایتد ــ کاوازاکی، ساعت 17:30


پرسپولیس ــ لخویای قطر، ساعت 19:30


استقلال خوزستان ــ الهلال عربستان، ساعت 20:30


چهارشنبه 3 خرداد


ججو یونایتد کره جنوبی ــ اوراوارد، ساعت 10:30


شانگهای SIPG ــ جیانگسو، ساعت 16:30.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته