دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1396 - 17:11
مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

قرن بیست و یکم، قرن گفتمان انقلاب اسلامی است

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: قرن بیست و یکم بدون شک قرن گفتمان انقلاب اسلامی و معنویت اجتماعی است. انقلاب اسلامی این قرن را مدیریت، تبیین و تفسیر می کند.
کد خبر : 180972

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، مصطفی نوروزی در نشست سراسری وفاق تشکل های دانشجویی استان اصفهان به میزبانی واحد نجف آباد قرن بیست و یکم را قرن گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: «قرن 18 و 19 قرن گفتمان فرانسه و دموکراسی و آزادی خواهی بود. باید قرن بیستم را قرن انقلاب های سوسیالیستی و عدالتخواهی دانست اما قرن بیست و یکم بدون شک قرن گفتمان انقلاب اسلامی و معنویت اجتماعی است. انقلاب اسلامی این قرن را مدیریت، تبیین و تفسیر می کند و ما باید بتوانیم از این گفتمان ارزشمند دفاع کنیم.»


مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به بررسی انتخابات اخیر آمریکا، فراسه و کشورهای تاثیرگذار در عرصه های بین المللی پرداخت و خاطر نشان کرد: «امروز باید به دنیا بفهمانیم که انقلاب اسلامی چیست. اکنون فضای جهانی فضای انقلاب اسلامی است.»


وی افزود:«انتظار مقام معظم رهبری این است که یک ایران یکپارچه و انقلابی داشته باشیم. این مهم ترین تابلوی هدایتگر ما در شرایط حاضر است.»


نوروزی با اشاره به فروپاشی و اضمحلال تمام انقلاب های دنیا در سال های گذشته، گفت:«در عصری قرار داریم که تمام انقلاب های دنیا رنگ باخته،تسلیم و واژگونه شده اند. اگر ما و فرهیختگان ما نیز ازاین انقلاب و دستاوردهای آن محافظت نکینم معلوم نیست در آینده چه خواهد شد.انقلاب ما یک انقلاب عادی نیست. انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که یک پروسه دائمی می باشد نه یک پروژه اجتماعی. باید توجه کافی داشت تا از دستاوردهای این انقلاب صیانت کامل داشته باشیم.»


تشکل ها می توانند یکی از ارکان مهم سیاسی در دانشگاه ها باشند



امام جمعه موقت اصفهان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم خطاب به دبیران تشکل های دانشجویی گفت: «اگر با خلوص نیت وارد میدان شوید و در تمام فعالیت هایتان رضایت پروردگار را مد نظر قرار دهید قطعا به اهداف خود که خدمت به دانشگاه، جامعه و انقلاب اسلامی است خواهید رسید و بدون شک این از بزرگ ترین عبادات است. اگر تشکل های ما منسجم شوند وهدفشان خدایی باشد می توانند یکی از ارکان مهم سیاسی و فرهنگی دانشگاه باشد.»


حجت الاسلام سیدمجتبی میردامادی خاطرنشان کرد:«یکی از مواری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند این است که دانشجو باید واقعا سیاسی باشد. دانشجویی که سیاسی نباشد دانشجوی زمان خود نیست. امروز روزی است که دانشجوی ما باید سیاسی باشد و با سیاسیت عین دیانت می تواند در محیط های دانشگاهی تحول ایجاد کند. هیچوقت از کلمه سیاستمدار بودن نترسید چرا که سیاست یعنی داشتن درایت و توانایی تشخیص دوست از دشمن.»


امام جمعه موقت اصفهان از لزوم توجه کافی اعضای تشکل های دانشجو به دروس دانشگاهی گفت و اظهار کرد :«شما پیشگامان علم فرهنگ و ساست هستید و از نظر علمی نیز باید پیشگام و پیشرو باشید. اینکه اعضای تشکل ها از نظر درسی در سطح پایینی قرار داشته باشند جلوه خوبی ندارد. نکته دیگر اینکه در برنامه هایی که در ارتباط با عزت و عظمت کشور است شرکت کرده و دیگران را هم به این مشارکت دعوت کنید.»


دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نیز با اشاره به فعالیت های تشکل های دانشجویی مجوز دار در دانشگاه های استان اصفهان گفت: «من خودم را جزیی از بدنه تشکل ها می دانم. در واحد نجف آباد فضا و امکانات را برای فعالیت تشکل های دانشجویی فراهم کرده ایم و دست آنها را باز گذاشته ایم و تمام برنامه ها با مجوز هیات نظارت استان انجام شده است.»



مهران مجلسی تشکل های دانشجویی را تبلور نقش هدایتگری نسل دانشجو، متضمن روح اسلامی در دانشگاه ها و حفظ و پویایی انقلاب اسلامی دانست و مصادیق کارکرد تشکل های دانشجویی را تعمیق در فرهنگ دینی و رسالت آنها را رعایت خلوص و صداقت شعور و باور دینی، تیز هوشی و درایت و جدی گرفتن دروس برشمرد و ویژگی های بارز و برخورد های افراطی، تاثیر پذیری از احزاب و گروه های خارج از دانشگاه و تفرقه و اختلافات داخلی را به عنوان مصادیق بارز آفات و خطرات تشکل های دانشجویی دانست.


وی با نگاهی اجمالی به انتخابات خاطرنشان کرد: «در روزهای گذشته برنامه های انتخاباتی خوبی در واحد نجف آباد برگزار شد که شور و هیجان انتخاباتی را در دانشجویان مشاهده کردیم. مناظره های خوبی نیز برگزار شد که این نشان از سطح بالای فکری و تمایل برای تاثیر گذاری در آینده کشور توسط دانشجویان است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته