دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1396 - 15:36

دعوت از نظام بانکی کشور برای تامین مالی طرح های توسعه ای پتروشیمی

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بانک های داخلی خواست تا مشارکت موثرتری در ساخت و تکمیل طرح های پتروشیمی داشته باشند.
کد خبر : 180948

به گزارش گروه اقتصادی آنا از نیپنا، علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود افزون بر جذب سرمایه گذاری های خارجی باید از ظرفیت های موجود در نظام بانکی کشور نیز بهره مند شود و همکاری بانک های ایرانی می تواند ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت را شتاب بخشد.


وی با بیان این که طی سالیان اخیر همکاری های بسیارخوبی با بانک های کشور داشته ایم، گفت: باید روابط میان صنعت پتروشیمی و بانک ها با هدف توسعه اقتصادی کشور تقویت شود.


عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی افزون برسرمایه، ارز و فناوری های نوین نیاز به تسهیلات دارد، گفت: سرمایه گذاران داخلی به قدر کافی برای ورود به صنعت پتروشیمی سرمایه ندارند و از سوی دیگر تسهیلات در اختیار آنها نیست و نظام بانکی باید مشارکت بیشتری در توسعه این صنعت پیشرو ایفا کند.


بساق زاده تصریح کرد: ساخت و تکمیل زیرساخت ها همگام با افزایش تامین مالی طرح های توسعه ای می تواند جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشورمان بدهد و در این مسیر آماده همکاری و تعامل با علاقه مندان به سرمایه گذاری هستیم و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.


وی با اشاره به امکان جذب سرمایه گذاری تازه داخلی و خارجی گفت: خوشبختانه ظرفیت های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد و با همدلی و همکاری می توانیم جهش دوم این صنعت را با جذب سرمایه گذاری های تازه محقق کنیم.


مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: چشم انداز بسیارخوبی برای صنعت پتروشیمی ایران در سال های آتی وجود دارد و باید برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده از تمام ظرفیت های موجود برای افزایش تولید و تامین نیاز کشور و همچنین صادرات استفاده کنیم.


وی اظهارکرد: برای تحقق هدف های پیش بینی شده در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و سرمایه گذاری های جدید داخلی وخارجی بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند تا ایران در افق ١٤٠٤ به قدرت نخست منطقه در صنعت پتروشیمی تبدیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته