دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوای برخی مناطق ایلام در وضعیت هشدار است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با ورود ریزگردها به آسمان استان ایلام، شاخص کیفیت هوای شهرستان های مهران و دهلران در وضعیت هشدار قرار گرفت.
کد خبر : 180940

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از ایرنا، علی طاهر سارایی اظهار کرد: میزان ذرات معلق ریزگردها در هوای شهرستان های مهران و دهلران 250 میکروگرم بر متر مکعب ثبت و گزارش شده است.
وی افزود: گرد و غبار در همه مناطق استان ایلام با شدت و ضعف وجود دارد.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام هم گفت: ریزگردها که از دیروز در بیابان های عراق و سوریه شکل گرفته از صبح شنبه وارد آسمان استان ایلام شده است.
مجتبی میهن پرست افزود: این گرد و غبار تا فردا در استان ایلام ماندگار است و از ظهر به بعد بر غلظت ریزگردها افزوده می شود.
وی یادآور شد: همچنین احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان ایلام وجود دارد و از فردا هوای این استان بین سه تا پنج درجه خنک می شود.
استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون 9 روز غبارآلود و ناسالم داشته است.
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، اجتناب از ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر به خصوص جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال، کودکان برای کاهش آثار منفی ریزگردها است.
هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز بخاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جا گذاشته است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردها که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شود مواجه است و در این سال ها خسارت های زیادی به استان وارد کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته