دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1394 - 13:53

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا گفت: تدفین شهدا به عنوان نماد عشق و ایثار در محیط دانشگاه، گویای این است که محیط دانشگاه لازم است علاوه بر بر ترویج علم و دانش، محل ترویج فرهنگ شهادت و ایثار باشد.
کد خبر : 18089

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) باب الحوائج، آئین تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور همه مسئولان شهرستان، ادارات، نهاد‌ها، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، شهردار، اعضای شورای شهر، فرماندهان بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، مدیر کل دفتر حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، دانشجویان، استادان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در این دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار شد، پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس از ورودی دانشگاه تا محل تدفین آنان، تشییع شد که فضای این دانشگاه را معطر به عطر و بوی شهادت کرد.


مردم، استادان و دانشجویان در مراسم تشییع پیکر دو شهید دفاع مقدس شرکت کرده و این پیام را به تمامی دشمنان انقلاب اسلامی رساندند که جوانان این مرز و بوم هیچگاه دست از ارزش‌های انقلاب اسلامی نکشیده و ادامه دهنده راه و مسیر شهدا در همه زمان‌ها خواهند بود.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی تکریم از مقام شهدا را یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار دانست.








در طول برگزاری مراسم، در دانشگاه آزاد اسلامی فضای معنوی خاصی حکمفرما شد و میزبانان این پیکرهای مطهر در فضایی معنوی و با چشمانی که اشک شوق از آن سرازیر بود، پذیرای پیکرهای مطهر شدند.

حجت الاسلام راهوار با بیان اینکه تجلیل از شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث بقای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بر قله‌های رفیع افتخار ایستاده است.


رئیس دانشگاه واحد فسا هم شهادت را از بر‌ترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدّس‌ترین مفاهیم معارف الهی دانست و گفت: شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد.


دکتر مهرداد کریمی در ادامه افزود: تدفین این شهداء به عنوان نماد عشق و ایثار در محیط دانشگاه، گویای این است که محیط دانشگاه لازم است علاوه بر ترویج علم و دانش محل ترویج فرهنگ شهادت و ایثار باشد.


سردار ابراهیمی مدیر کل دفتر حفظ آثارو ارزشهای دفاع مقدس درباره شهداء گفت: شهداء وجود معنوی و فرهنگی در کنار علم و پژوهش هستند و زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید است.


در طول برگزاری مراسم، در دانشگاه آزاد اسلامی فضای معنوی خاصی حکمفرما شد و میزبانان این پیکرهای مطهر در فضایی معنوی و با چشمانی که اشک شوق از آن سرازیر بود، پذیرای پیکرهای مطهر شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته