دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 17:14
در گفت وگو با آنا,

مجید جلالی: نمایندگان ایران ظرفیت صعود به مراحل بعد لیگ قهرمانان را ندارند/ شاید استقلال و پرسپولیس قدرت نهفته‌ داشته باشند

کارشناس فوتبال گفت: اگر فوتبال ما امروز نتیجه می‌گیرد بخاطر کیفیت بالای مربیان آن است.
کد خبر : 180810

مجید جلالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط نمایندگان ایران برای مقابله با تیم‌های عربی در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «فوتبال هر کشوری ظرفیت‌های خاص خودش را دارد و باید انتظاراتی که از نمایندگان خودمان داریم منطقی و عاقلانه باشد. در حال حاضر ظرفیت تیم‌های ما تا این مرحله است و نهایت بتوانند به مرحله بعد صعود کنند اما اینکه ما بخواهیم تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مراحل نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، انتظار بیهوده ای است.»


وی ادامه داد: «فوتبال ما نه کیفیت فنی دارد و نه از نظر امکانات در حد بالایی است. ما در سال‌های گذشته از نظر برگزاری شیوه بازی‌ پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما هنوز نتوانستیم مشکل اصلی ورزشگاه‌های خودمان که مشکل تامین امنیت است را حفظ کنیم و شاهد هستیم که تیم‌های ما در مقاطع حساسی محروم می‌شوند. نکته دوم در رابطه با کیفیت بازی‌ها است که متاسفانه شرایط فوتبال ما از نظر کیفی هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌است. چیزی که در حال حاضر ظرفیت فوتبال ما است صعود از مرحله گروهی است.»


جلالی در رابطه با غیبت مهره‌های کلیدی استقلال و پرسپولیس برای مقابله با تیم‌های العین و لخویا بیان کرد: «این مشکل نمی‌تواند بهانه‌ای برای نمایندگان ما باشد. در فوتبال مصدومیت و محرومیت یک امر طبیعی است و برای تیم‌های دیگر هم این مشکل پیش می‌آید. العین هم که قرار است مقابل استقلال قرار بگیرد دو بازیکن اصلی خودش را در ترکیب ندارد و این مساله موضوعی طبیعی در فوتبال است.»


کارشناس فوتبال در مورد مشکلاتی که تیم‌های ایرانی در میادین بین المللی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند افزود: «تیم‌های ایرانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و برای مثال استقلال خوزستان که در کل فصل مشکلات مالی داشت در لیگ قهرمانان آسیا شاهکار کرد. استقلال و پرسپولیس هم شاید قدرت نهفته‌ای داشته باشند اما زیرساخت‌های لازم را برای صعود به مراحل پایانی لیگ قهرمانان را ندارند.»


وی افزود: «فوتبال ما در مرحله‌ای قرار دارد که باید کارهای اساسی روی آن انجام شود. ما برای موفقیت در آسیا اول باید مشکل امنیت ورزشگاه‌های خودمان را حل کنیم و دوم اینکه کیفیت فوتبال خودمان را بالا ببریم. اگر فوتبال ما الان نتیجه می‌گیرد بخاطر کیفیت بالای مربیان است ولی غیر از آن قانونی در فوتبال نداریم که به بالابردن کیفیت فوتبال کمک کند.»


سرمربی تیم پیکان در مورد برنامه‌های این تیم برای آماده سازی جهت حضور در فصل جدید لیگ برتر گفت: «من برنامه‌های خودم را به باشگاه دادم و از 22 خرداد تمرینات ما شروع می‌شود. ما دنبال این هستیم تا بتوانیم بازیکنان اصلی خودمان را حفظ کنیم و تغییرات زیادی در تیم ایجاد نکنیم اما اکثر بازیکنان قراردادشان به اتمام رسیده‌است و اگر باشگاه نتواند آنها را حفظ کند مجبور هستیم روی بازیکنان جدید فکر کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته