دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1396 - 08:51
از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور مطرح شد؛

اعلام نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوی/ حسن روحانی با 14 میلیون رأی پیشتاز است

رئیس ستاد انتخابات کشور در تشریح نتایج اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حسن روحانی با اخذ 14619848 رأی از سایر نامزدها پیشتاز است.
کد خبر : 180749

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد 25966729 آرای مأخوذه 25182310 رأی صحیح قرائت شده است.


وی ادامه داد: سید ابراهیم رئیسی با 10125855 رأی و سید مصطفی آقا میرسلیم با 297276 رأی و سید مصطفی هاشمی طبا با 139331 رأی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.


احمدی همچنین گفت: آرا تا سقف 40 میلیون شمارش شده است و امیدواریم آمار نهایی مشارکت را به همراه نتایج نهایی امروز بعد از تأیید هیأت اجرایی اعلام می کنیم.


وی درباره علت تأخیر در اعلام نتایج اولیه تشریح کرد: گزارش بخشداران و فرمانداران ارائه می شود و سپس با آمار ناظرین شورای نگهبان تطبیق داده می شود و همین باعث طولانی شدن فرایند اعلام نتایج شده است.


رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: آرایی که وارد صندوق شدند تا سقف 40 میلیون شمارش شده‌اند و آرای سایر شعب نیز در حال تطبیق است که امیدواریم نتیجه نهایی را حدود ساعت 14 به استحضار ملت ایران برسانیم.


وی تاکید کرد: از صبر و تحمل مردم که ساعت‌ها در صف و در مقابل صندوق‌های اخذ رای قرار گرفتند تشکر می‌کنم اما باید گفت دلیل اصلی این ازدحام برگزاری دو انتخابات بزرگ بود تا جایی که حتی بعضی از عزیزان ساعت‌ها از شب گذشته پشت شعب اخذ رای قرار گرفتند اما متن قانون می گوید ساعت 24 پایان انتخابات است و از آنجا باید مر قانون رعایت شود.


وی افزود: از اینکه نتوانستیم آرای این بخش از مردم عزیز را بگیریم عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم تا بعد از ظهر امروز یا زودتر نتیجه نهایی را اعلام کنیم.


رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از نصایح و هدایت رهبر انقلاب، تشکر می کنم، گفت: همچنین از مراجع، احزاب، نامزدها ستادهای نامزدها، طرفداران نامزدها، رسانه ها، هیات های اجرایی و نظارت و مجموعه عواملی که در پای صندوق رای بودند و نیروهایی که در امنیت ایام برگزاری انتخابات ما را همراهی کردند تشکر می‌کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته