دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1394 - 12:23

رئالی ها ناک اوت شدند/ یووه شگفتی را تکمیل کرد

رئال مادرید با تساوی 1-1 مقابل یوونتوس در سانتیاگو برنابئو و شکست 2-3 در مجموع دو بازی رفت و برگشت نتوانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند.
کد خبر : 18070

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال یوونتوس با حذف رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رویای ال کلاسیکوی برلین و یازدهمین قهرمانی رئال در اروپا را نقش برآب کرد.


یوونتوس با کسب تساوی ۱-۱ در خانه رئال مادرید، موفق شد در مجموع با حساب ۳-۲ مدافع عنوان قهرمانی مسابقات را شکست دهد و فصل فوق العاده اش را با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا تکمیل کند. بیانکونری ها که پس از قرعه کشی مرحله نیمه نهایی حریفی خوشحال کننده برای رئال توصیف شده بودند برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.


تیم های رئال مادرید و یوونتوس در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در حالی در هوای گرم شهر مادرید در برنابئو به مصاف هم رفتند که یوونتوس در بازی رفت موفق شده بود با حساب ۲-۱ مدافع عنوان قهرمانی مسابقات را شکست دهد. قضاوت این بازی بر عهده اریسکن سوئدی بود.


در ترکیب دو تیم دو تغییر عمده نسبت به بازی قبل به چشم می خورد، بنزما به ترکیب رئال بازگشته بود و آنها با مهاجم نوک واقعی به میدان رفتند، ضمن اینکه راموس هم بعد از نمایش ناامیدکننده در خط میانی در مسابقه رفت، به قلب دفاع بازگشته بود. در تیم یوونتوس نیز ستاره جوان فرانسوی آنها، بار دیگر به ترکیب اصلی بازگشته بود.


در نیمه اول مسابقه، رئال از لحاظ موقعیت تیم برتر میدان بود، ولو اینکه مالکیت توپ ۵۲ به ۴۸ به نفع تیم آلگری بود، یاران آنچلوتی سعی کردند از ابتدا بر حریف فشار آورده و دستیابی به گل اول و سرنوشت ساز را به تاخیر نیندازند.


اولین فرصت بازی برای بنزما حاصل شد که چرخش مهاجم فرانسوی رئال با ضربه او به آسمان همراه شد، در سمت مقابل نیز، بهترین فرصت یووه در کل نیمه اول روی شوت ویدال از پشت محوطه حاصل شد که با شیرجه کاسیاس دفع شد.


اما بالاخره فشارهای رئال، در دقیقه ۲۳ به ثمر نشست، خطای کیلینی روی خامس درون محوطه جریمه با تصمیم اریکسن پنالتی تشخیص داده شد و رئال به یک فرصت عالی برای گلزنی دست یافت.


رونالدو پشت ضربه پنالتی ایستاد و همچون بازی رفت دروازه بوفون را باز کرد، ضربه رونالدو به مرکز دروازه نواخته شد و بوفون به سمتی دیگر حرکت کرد، این دهمین گل رونالدو در این فصل بود که او را در تعداد گل های فصل جاری در لیگ قهرمانان با مسی برابر کرد.


در ادامه نیمه اول بعد از خوردن گل، یووه اندکی جلوتر کشید اما موفق نشد به موقعیت خاصی برسد، در سمت مقابل نیز در اواخر نیمه اول، خامس به دلیل تمارض، با کارت زرد داور روبرو شد. در نیمه اول مسابقه، رئال ۴ شوت درون چارچوب داشت و هفت ضربه خارج از دروازه، در سمت مقابل یوونتوس تنها یک بار دروازه رئال را تهدید کرد که روی شوت ویدال حاصل شد.


با شروع نیمه دوم جریان بازی به نفع یوونتوس تغییر کرد، یاران آلگری بهتر بازی را شروع کردند و در دقیقه ۵۷ در اولین و جدی ترین حضورشان در محوطه جریمه حریف به گلی جیاتی رسیدند. ضربه آزاد پیرلو از جناح راست ابتدا توسط کاسیاس دفع شد و بعد از اثرگذاری ویدال با ضربه سر پوگبا همراه شد و موراتا مهاجم اسپانیایی یووه همچون بازی رفت باز هم در نقش گلزن ظاهر شد، ضربه پای چپ او از نزدیکی های نقطه پنالتی با دفع ناقص کاسیاسی همراه شد که دید خوبی روی این توپ نداشت. موراتای جوان باز هم در برابر تیم سابقش گلزنی کرد و البته خوشحالی هم انجام نداد.


بعد از این گل بار دیگر رئال شکلی هجومی به خود گرفت، شش دقیقه بعد، بهترین فرصت رئال توسط بیل از دست رفت، سانتر از جناح چپ با ضربه بیل همراه شد و توپ راهی اوت شد.


در دقیقه ۶۵ چیچاریتو وارد زمین شد و بنزما از بازی خارج شد تا خط حمله رئال نفس تازه ای بگیرد. در سمت مقابل اما یووه روحیه گرفته به فرصتی ایده آل رسید که ضربه مارکیزیو از درون محوطه با واکنش عالی کاسیاس همراه شد تا کاپیتان رئالی ها، تیمش را در بازی نگه دارد.


دقایقی بعد باز هم رئال به فرصت خوب دیگری رسید، سانتر از جناح چپ با ضربه سر بیل همراه شد و این بار هم توپ راهی اوت شد و میزبان یک فرصت دیگر را از دست داد.


حملات رئال در دقایق باقیمانده از نیمه دوم، ادامه یافت، اما دفاع منطقی و حساب شده یوونتوس حریف را ناکام گذاشت.


در نهایت تلاش های رئال بی نتیجه ماند، آنها از ۲۳ ضربه خود، فقط به یک گل رسیدند، و در نهایت نتوانستند نتیجه را جبران کنند تا کهکشانی ها هفته تلخ خود را کامل کنند و مدافع عنوان قهرمانی، با لیگ قهرمانان این فصل خداحافظی کنند. این برای یازدهمین بار بود که رئال نمیتوانست باخت در بازی رفت را در لیگ قهرمانان جبران کند.


حالا رئال مادرید اگر نتواند در ۲ بازی باقی مانده قهرمانی لالیگا را از چنگ بارسا دربیاورد، که خیلی بعید است بتواند این کار را انجام دهد، فصل کابوس وارش بدون هیچ جامی به پایان می رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته