دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1394 - 12:16

کاهش هجمه به منابع طبیعی با طرح کاداستر و صدور اسناد تک‌برگی

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها اجرای طرح کاداستر را یک راه‌حل مناسب برای کاهش استعلامات و عوامل تخریب در منابع طبیعی خواند و گفت: طرح کاداستر و صدور اسناد تک‌برگی هجمه به منابع طبیعی را کم کرده و از تصرفات افراد سودجو و زیاده‌ خواه جلوگیری می‌کند.
کد خبر : 18069

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در سومین نشست هم اندیشی حفاظت مشارکتی افزود: مشارکت مردم عوامل تخریب در منابع طبیعی را کاهش می‌دهد.


وی تصریح به افزایش اعتبارات طرح حفاظت مشارکتی در سال جاری اشاره و کرد: با ارائه رهنمود های مقام معظم رهبری و حمایت دولت، سازمان جنگل ها برای برچیدن بسترهای زمین خواری و کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی سعی و تلاش خود را نسبت با سالیان گذشته دوچندان می‌سازد.


همچنین مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این نشست به ۳ نوع مدیریت در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: مدیریت قبل از ملی شدن اراضی در سال ۱۳۴۱، دوره بعد از ملی شدن اراضی و دوره بعد از انقلاب تا چند سال پیش انواع مدیریت در منابع طبیعی کشور را تشکیل می‌دهند که در دوره اول مدیریت از طریق مردم و توسط ساختار ایلی انجام می‌شد.


افراسیابی افزود: نقیصه ها وشاخص های منفی از قبیل افت سفره های آب زیرزمینی، عدم تجدیدحیات و زادآوری گونه های جنگلی و مرتعی و شیوع افات و بیمارها، وقوع ریزگرده ها نشان داد که باید رویکرد را تغییر داد.


وی تصریح کرد: در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با صاحبان عرف و بهره برداران منعقد خواهد شد، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به آنها واگذار می‌شود و دولت تسهیلات لازم و مشارکت های فنی را به متقاضیان ارایه داده و آنها از این طریق عرصه های منابع طبیعی را حفظ خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته