دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1396 - 16:58
رئیس واحد قشم خبر داد:

ساخت مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) و خاکسپاری سه شهید گمنام در واحد قشم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از راه‌اندازی مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) و خاکسپاری سه شهید گمنام در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 180687

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر منصور آزاد گفت: «هدف از خاکسپاری شهدا در صحن واحد قشم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانشگاهیان است. خاکسپاری شهدا در محیط دانشگاه، موجب تقویت روحیه ایثارگری و انس دانشجویان با شهدا شده و در زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار خواهد بود.»


رئیس واحد قشم ادامه داد: «رزمندگان در دوران دفاع مقدس در کسب علم و دانش کوشا بودند و کلاس‌های درس حتی درون سنگرها برپا می‌شد و امیدواریم دانشجویان نیز توجه به کسب دانش و پرداختن به تحقیق و پژوهش را از آنان بیاموزند و به کار بندند.»


وی ابراز امیدواری کرد که با توجه و همکاری کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، واحد قشم هرچه زودتر به افتخار میزبانی این میهمانان الهی نائل شود.


مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح هم در جلسه‌ای که در این راستا و به‌منظور جانمایی محل خاکسپاری سه شهید گمنام و مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) در محوطه واحد قشم برگزار شد، گفت: «شهدا معلمان مبانی انقلاب هستند و ما نیز به شهیدان اقتدا می‌کنیم.»


سردار سرتیپ سیدمحمد باقرزاده افزود: «حضور شهدا در جمع‌های ما، از خواب بیدارمان می کند‌ یا باعث می‌شود که به خواب نرویم و به این دلیل است که امام (ره) فرمودند: راه شهادت اندک هم که باشد باز جواب می‌دهد.»


وی گفت: «اوایل انقلاب تا این حد قدر نعمت وجود شهدا دانسته نمی‌شد. اگر آن‌ها نبودند ما مرده بودیم. برویم پروانه سان دور شهدا بگردیم، حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم قدردانی از شهداست.»


به گزارش آنا، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، اعضای هیات رئیسه و مسئول ستاد شاهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در این جلسه حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته