دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1396 - 12:55

جهانگیری: 29 اردیبهشت روز سرنوشت‌ساز ملت ایران

معاون اول رئیس جمهوری ، 29 اردیبهشت 96 را یکی از روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ملت ایران دانست و گفت: حضور مردم در انتخابات برای آینده نظام و ایران تعیین کننده است.
کد خبر : 180639

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری روز جمعه پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یکی از روزهای تاریخی ملت ایران است، هم به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و هم به دلیل انتخابات شوراهای اسلامی. حضور مردم در انتخابات برای آینده نظام و ایران تعیین کننده است و حتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب همه حتی کسانی که نظام را قبول ندارند باید رای بدهند.


معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: امیدوارم که یک حماسه بسیار بزرگی رقم بخورد و قانونمنداری ما که از پیش‌نیازان برگزاری انتخاباتی سالم است، مورد توجه قرار گیرد.


جهانگیری اظهار امیدواری کرد که با انتخابات بسیار باشکوه، موجبات سربلندی ایران و نظام جمهوری اسلامی فراهم شود و پس از برگزاری آن، همه نامزدها با رفاقت به رشد نظام جمهوری اسلامی کمک کنند.


وی همچنین گفت: خوشبختانه وزارت کشور به عنوان مسئول اجرای انتخابات قانونا و شرعا رای مردم را امانت بزرگ الهی و حق الناس می داند و با اطمینان می‌توانیم به مردم بگوییم که رای آنها همان رایی است که در صندوق ها ریخته می شود.


جهانگیری افزود: شورای نگهبان نیز نظارت جدی دارد و هماهنگی بسیار خوبی بین وزارت کشور و این شورا برقرار است و تمامی به این درجه از بلوغ رسیده ایم که آنچه از صندوق رای بیرون می آید، رای ملت است و همه باید به آن رای پایبند باشیم.


معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: هر کس منتخب ملت باشد باید همه به او کمک کنیم تا برای پیشرفت ایران کار کند.


جهانگیری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس یکسری اخبار، برخی ناظران نمایندگان، از پای صندوق های شعب اخراج شده اند آیا این صحت دارد، گفت: به شایعه نباید توجه کرد، دستگاه های اجرایی و نظارتی مُر قانون را رعایت خواهند کرد و همه متعهد هستند آنچه قانون است، اجرا شود.


وی همچنین در ارزیابی خود از حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: در حوزه ای که من رای دادم حضور مردم نسبت به گذشته خیلی بیشتر بود.


جهانگیری افزود: نظرسنجی ها هم حاکی از مشارکت بالا است، فکر می کنم این انتخابات یکی از انتخابات مهم و تاریخی از نظر تعداد شرکت‌کنندگان خواهد بود.


معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: مردم ایران مردمی دقیق، آگاه و زمان شناس هستند و می دانند ایران در موقعیتی در سطح منطقه ای و بین المللی قرار دارد که مشارکت مردم باطل کننده هر توطئه ای علیه ایران است و رئیس جمهوری که منتخب می شود هر چقدر پشتوانه رای او بالاتر باشد با قدرت بیشتر می تواند مسایل کلان کشور را حل و فصل کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته