دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1394 - 12:19
گزارش آنا از بروز پدیده گرد و غبار در دو استان غربی کشور:

هوای استان‌های کردستان و کرمانشاه در وضعیت ناسالم

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، امروز هوای دو استان کردستان و کرمانشاه در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
کد خبر : 18061

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالوحید ریاضی فر، مدیرکل محیط‌زیست استان کردستان به صدا و و سیما اعلام کرده است که اکنون میزان گرد‌و غبار موجود در هوای این استان، ۱۹۳ میکروگرم بر متر مکعب است؛ این در حالی است که میزان طبیعی ریزگرد‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب باید باشد.


وی اضافه کرده است که پیش‌بینی می‌شود این موج گرد و غبار، فردا ظهر آسمان استان را ترک کند و بر کیفیت هوا افزوده شود. میزان دید افقی را نیز ۵ هزار متر بیان کرده که میزان طبیعی دید افقی ۱۰ هزار متر است.


ریاضی‌فر همچنین توصیه کرده است که در شرایط کنونی وضع آلودگی هوا، کودکان و افراد مسن و بیماران قلبی و عروقی باید در منزل بمانند و از فعالیت در محیط خارج از منزل پرهیز کنند.


در همین راستا کاظمی، مدیرکل محیط‌زیست کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با آنا، با هشدار نسبت به وضعیت هوای این استان گفت: نتایج به دست آمده از دستگاه‌های کنترل کیفیت هوای استان نشان می‌دهد که هوای کرمانشاه در وضعیت ناسالم قرار دارد.


به گزارش آنا، روز گذشته سازمان هواشناسی کشور نیز از ورود موجی از گردوغبار به کشور خبر داده بود که بیشتر استان‌ها و به خصوص استان‌های غربی را در بر می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته