دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1396 - 15:42
توکلی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

پذیرش بیش از 294 هزار نفر در دوره‌های کاردانی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌‌ای و موسسات غیرانتفاعی/ یکشنبه آخرین مهلت ثبت‌نام

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از اتمام مهلت ثبت‌نام در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال96 در روز یکشنبه 31 اردیبهشت خبر داد.
کد خبر : 180509

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این باره گفت: «تا ساعت 10صبح امروز، پنجشنبه، 28 اردیبهشت، 50 هزار و 52 داوطلب برای این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند. به همه متقاضیانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، توصیه می‌شود در مهلت باقی‌مانده به سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و بعد از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های منتشر شده این سازمان، در صورت واجد شرایط و علاقه‌مند بودن، تا پایان روز 31 اردیبهشت ثبت‌نام کنند.»


مشاور سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: «براساس ضوابط، پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید برای 42 کد رشته امتحانی صورت می‌گیرد. پذیرش در 31 کد رشته امتحانی از 42 کد رشته امتحانی منحصرا براساس سوابق تحصیلی است. بنابراین، هر یک از داوطلبان 31 کد رشته امتحانی در این مرحله تنها باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش آنها، معدل کل دیپلم است.»


به گفته توکلی، اما پذیرش در 11 کد رشته دیگر از میان 42 کد رشته امتحانی، براساس نمره‌های آزمون و مطابق جدول شماره یک مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول‌های شماره دو و سه این دفترچه انجام می‌شود.


او افزود: «طبق برنامه زمانی اعلام شده قبلی، آزمون این 11 کد رشته امتحانی در روز جمعه، 13 مرداد 96 در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود و کارت شرکت در آزمون داوطلبان این 11 کد رشته از روز سه‌شنبه 10 مرداد و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است.»


توکلی گفت: «ظرفیت پذیرش دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال 96 در مجموع 294 هزار 684 نفر است و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی هم در دهه آخر شهریور 96 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته