دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1396 - 13:33

اعتراض چین به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

چین رو ز پنجشنبه اعلام کرد که در پی مجازات اعمال شده از سوی آمریکا علیه چند ایرانی و چینی به دلیل حمایت از برنامه موشک‌های بالستیک ایران اعتراض خود را به ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است.
کد خبر : 180485

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از رویترز،‌ چین بارها و بارها در مورد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه افراد چینی و شرکت‌های مرتبط با ایران یا برنامه هسته‌ای و یا موشکی کره شمالی، شکایت کرده است.


بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس توافق بین‌المللی سال 2015 را با وجود مجازات‌های جدید اعمال شده (تحریم 7 فرد و شرکت ایرانی و چینی)،‌ تمدید کرد.


هووا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت چین قوانین و مقررات محلی و مسئولیت‌های خود نسبت به جامعه بین‌الملل را دنبال کرده است.


او افزود: «چین با اعمال کورکورانه تحریم‌های یک‌جانبه زمانی که باعث آسیب به منافع اشخاص ثالث می‌شود،‌ مخالف است. من فکر می‌کنم تحریم‌ها برای بالابردن اعتماد متقابل و همچنین تلاش‌های بین‌المللی در مورد این موضوع موفق نبوده‌اند.»


هووا ادامه داد چین اعتراض خود را به ایالات متحده اعلام کرده و امیدوار است که آمریکا بتواند بر اساس احترام متقابل و از طریق گفت‌و‌گو این موضوع را حل کند.


به گزارش آنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحریم‌های جدید آمریکا فهرست جدیدی از تحریم افراد حقیقی و حقوقی آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران را طی بیانیه ای اعلام کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: برجام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته