دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1396 - 11:03

آمریکا به برجام پایبند ماند/ اعمال تحریم علیه برخی افراد

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را در چارچوب موافقت‌نامه هسته‌ای تمدید کرد.
کد خبر : 180438

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، ترامپ روز چهارشنبه در حالی این اقدام را انجام داد که اعلام کرد در عین حال مجازات‌های اقتصادی جدیدی به بهانه فعالیت موشکی بالستیک ایران اعمال می‌کند.


وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که « ایالات متحده لغو تحریم‌های ایران را به عنوان اقدامی ضروری برای ادامه اجرای تعهدات آمریکا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک می‌داند.»


وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد به کنگره اعلام کرده است که چشم پوشی از برخی تحریم‌ها علیه ایران را به عنوان بخشی از موافقتنامه هسته‌ای سال 2015 ادامه می‌دهد.


با این وجود آمریکا همچنان اعلام کرد که ایران را به عنوان حامی تروریسم در منطقه می شناسد.


وزارت خزانه داری آمریکا به صورت جداگانه اعلام کرد که دو مقام ارشد دفاعی ایران، یک شرکت ایرانی و یک مرد چینی و سه شرکت چینی را برای حمایت از برنامه موشکی ایران تحریم کرده است.


تحریم این هفت نفر ایرانی و چینی و شرکت‌ها به معنای آن است که هر گونه دارایی احتمالی آنها در آمریکا بلوکه شده و از انجام کسب و کار با ایالات متحده محروم می‌شوند.


در همین راستا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با انتشار بیانیه ای نسبت به اقدامات دولت آمریکا درباره تحریم برخی افراد و نهادها واکنش نشان داد و از اقدام متقابل علیه برخی افراد و نهادهای آمریکایی خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته