دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1396 - 10:05
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خبر داد

سند ملی دانش‌بنیان انرژی تهیه می‌شود/ لایحه اعطای مشوق به شرکت‌های مناطق ویژه علم‌ و فناوری در راه مجلس

صدوپنجاه‌وپنجمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) روز گذشته به ریاست معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در سالن جهاد علمی این وزارت‌خانه برگزار شد.
کد خبر : 180380

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر وحید احمدی در جمع خبرنگاران به موضوعات مورد بررسی در این جلسه اشاره کرد و گفت: «یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه ارائه گزارشی از رونمایی و فعال‌سازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش بود. این سامانه با تصویب شورای عتف راه‌اندازی شده است، در این سامانه همه دستگاه‌ها موظف هستند توانمندی‌ها و نیازهای پژوهشی خود را بارگذاری کنند.»


دبیرکل شورای عالی عتف ادامه داد: «این سامانه دو هفته گذشته با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم رونمایی شده است. در این جلسه تاکید شد تا همه دستگاه‌ها توانمندی‌ها و نیازمندی‌های خود را در حوزه پژوهش ارائه کنند. بر این اساس تاکنون حدود 59 دستگاه توانمندی‌های خود را در این سامانه عرضه کرده‌اند و تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و همچنین اشخاص توانمندی‌های علمی و فناوری خود را در این سامانه عرضه ارائه می‌دهند.»


او افزود: «ارائه قوانین و مقررات نحوه اعطای مشوق‌های مالی و غیرمالی به شرکت‌ها و موسسات مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود. در این جلسه ماده پیشنهادی در این زمینه مطرح شد که طبق این ماده و براساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قوانین مربوط به مناطق آزاد، تسهیلاتی به افراد حقیقی و حقوقی اعطا می‌شود.»


به گفته احمدی این ماده در شورای عالی عتف تصویب شده و قرار است از طریق دولت به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: «بر این اساس تسهیلاتی که قرار است به شرکت‌های مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری اعطا شود، از طریق شورای عتف انجام می‌شود.»


احمدی گفت: «ارائه گزارش پیشرفت تدوین سند ملی علم و فناوری و دانش‌بنیان انرژی آخرین موضوع مطرح شده در این جلسه بود. امروز در این جلسه گزارشی از پیشرفت این سند ارائه شد، در حال حاضر مدل مفهومی این سند تهیه و ساختار آن با همکاری ستادهای ذی‌ربط انجام شده است. در مجموع در این جلسه مراحل فاز اول تهیه سند انرژی ارائه شد و قرار است این سند در آینده تدوین شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته