دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تتلو بعد از دیدار با کاندیدای ریاست‌جمهوری، قول برگزاری کنسرت داد/ آیا کنسرت تتلو امشب برگزار می‌شود؟

امیرحسین مقصودلو، مشهور به تتلو که به عنوان یک خواننده زیرزمینی مشهور است، بعد از دیدار با ابراهیم رئیسی؛ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، به دنبال‌کنندگان خود در فضای مجازی قول برگزاری کنسرتی را برای همین امشب داد!
کد خبر : 180374

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، امیرحسین مقصودلو در پست اینستاگرامی خود نوشت: «کنسرت بزرگ امیر تتلو در تهران، امشب ساعت 9!! آدرس سالن رو یک ساعت دیگه می‌دم... فقط آماده باشین :)»



مقصودلو یا تتلو ساعاتی قبل در مشهد با حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دیدار کرد. مطابق با فایل تصویری منتشر شده از این دیدار، رئیسی یکی از آهنگ‌های این خواننده را که برای امام‌ رضا (ع) خوانده، قطعه‌ای اثرگذار خواند و به توضیحات مقصود‌لو گوش کرد.


بلافاصله پس از این دیدار، خواننده مذکور در فضای مجازی خبر از برگزاری کنسرت در امشب داد؛ در حالی که فعالیت‌های او در هیچ دوره‌ای، قانونی نبوده و او را به عنوان یک خواننده زیرزمینی می‌شناسند. از طرفی اخذ مجوز اجرای کنسرت، مراحل و قواعدی دارد که به فرض برداشته شدن چند ساعته‌‌ی ممنوعیت تتلو، اخذ مجوز در چند ساعت را به امری غیرممکن تبدیل می‌کند.


روند گرفتن مجوز برای برگزاری کنسرت روندی 2 هفته‌ای است. این روند با ثبت نام در سایت دفتر موسیقی و پرکردن فرم اعضای گروه، قطعات گروه، مطلع شعر و نام شاعر، تعهدنامه سرپرست گروه آغاز می‌شود.


اما مرحله بعدی ارائه سی دی کنسرت است. سی دی که شامل اجرای کار است؛ چه با کلام و چه بی کلام. البته اگر کار باکلام باشد هنرمندان باید اشعار را تایپ شده به دفتر موسیقی ارائه کنند(ثبت نام در بخش سامانه شعر دفتر موسیقی)؛ حال چه قطعات مربوط به اشعار حافظ باشد یا اشعار شاعران جدید که معمولا این روند در کمتر از یک هفته انجام می شود.


اما مهم‌ترین مرحله مربوط به مجوز اماکن است. اگر کنسرت در سالن‌های کم‌تر از 500 تماشاگر برگزار شود، گروه نیاز به اجازه امکان ندارد، اما اگر تعداد مخاطبان بیشتر از این عدد باشد نیاز مجوز امکان دارد که روندی طولانی و پیچیده ای دارد که معمولا دو هفته‌ تا یک ماه طول می‌کشد. البته نکته مهم این روند آن است که که مجوز باید به اسم شرکت موسیقی و به درخواست سالن داده می‌شود. اما قبل از شروع این مراحل حتما هنرمند باید مجوز کار داشته باشد به عبارت دیگر این فرد نباید جزء ممنوع الکارها باشد. بالطبع شرکت هم باید مجوزهای لازم و قانونی را داشته باشد.


حالا سوال اینجاست که چطور می‌شود ظرف چند ساعت، تمام این مراحل را پیمود؟


امیرحسین مقصودلو در پست اینستاگرامی دیگری، درباره دیدار با نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و برخورد وی با او، نوشته است:




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته