دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1396 - 17:00

دعوت روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور برای مشارکت فعال در انتخابات

رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور در بیانیه‌ای مردم ایران را به حضور و مشارکت فعال در انتخابات روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ دعوت کردند.
کد خبر : 180371

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، متن بیانیه به این شرح است:


«انتخابات به عنوان مظهر اراده ملّی و تجلّی مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت خود، همواره یکی از درخشان‌ترین ابعاد نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. مشارکت حداکثری مردم در آزمون بزرگ انتخابات، علاوه بر به نمایش گذاشتن اقتدار نظام و حمایت از دستاوردهای آن، لبیک به ندای رهبر بزرگوار و فرزانه انقلاب اسلامی است که انتخابات را عرصه نمایش واقعی مردم‌سالاری دینی و اعلام وفاداری به آرمان‌های بنیانگذار فقید نظام، حضرت امام خمینی (ره) می‌دانند.


بی‌شک حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن انتخابات است و مشارکت در انتخابات، فارغ از هر سلیقه و گرایش سیاسی، اصلی مهم و مبنایی در انتخابات به شمار می‌رود. همراه شدن در این آزمون بزرگ و رقم زدن حماسه‌ای دیگر در عرصه مردم‌سالاری دینی، در زمانه‌ای که شرایط منطقه و جهان، دستخوش تلاطم و تغییر بسیار است، گام استوار دیگری برای تثبیت اقتدار ملی و حرکت ایران بزرگ به سمت آینده‌ای درخشان‌تر و امیدوارتر خواهد بود.


دانشگاه و دانشگاهیان، به‌عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و کانون خردورزی و دین‌مداری، همواره در انتخابات نقشی بسزا داشته و مشارکت دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف و آزمون‌های مهم کشور، گواهی راستین بر نقش کم نظیر این نهاد مهم در رقم زدن آینده‌ای پراقتدار و پرافتخار برای کشور است.


از این رو، دانشگاهیان در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه، همانند همیشه و همپای دیگر اقشار و آحاد جامعه در رقم‌زدن حماسه دیگر در انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش خود را به نمایش خواهند گذاشت.


هم چنانکه روسا و مسئولین سیزده دانشگاه سطح یک کشور نیز، ضمن تأکید بر حضور و مشارکت فعال خود در انتخابات، از همه اقشار ملت بزرگ و فهیم ایران، به‌ویژه دانشگاهیان عزیز دعوت می‌نمایند تا با مشارکت مؤثر در این آزمون بزرگ، زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و مقتدرانه را مهیّا نموده و با انتخاب فرد اصلح و شایسته موجبات توسعه بیش از پیش علم و فناوری، گسترش تعاملات و مناسبات بین‌المللی، حضور مؤثر در عرصه‌های جهانی و درخشش روزافزون دستاوردهای علمی و تمدنی سرزمین پرافتخارمان را فراهم سازند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته