دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1394 - 10:42

سعودی‌ها آتش‌بس را نقض کردند/ هشدار جنبش «انصارالله»

ارتش عربستان برخلاف تعهدات قبلی خود، آتش‌بس انسانی برقرار شده در یمن را نقض کرد.
کد خبر : 18031

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، ارتش عربستان به نقض آتش‌بس انسانی در یمن ادامه داد و اواخر شب گذشته (چهارشنبه) از مرکز نظامی مرزی «ضبعه» عربستان، منطقه «طیخه» در استان «صعده» را گلوله‌باران کرد.


واحدهای توپخانه ارتش سعودی مناطق «برم» و «ردخه» را با دو گلوله سنگین و منطقه مرزی «بقع» در استان صعده را با چهار گلوله تانک هدف قرار دادند.


در همین حال، جنگنده‌های سعودی دو بار به شهر عدن و یک بار به منطقه «لودر» در استان «ابین» واقع در جنوب یمن حمله کردند. این جنگنده ها همچنین به پرواز خود بر فراز صنعا، عدن، صعده و سایر استان‌های یمن ادامه دادند.


هشدار جنبش «انصارالله»


از سوی دیگر سخنگوی جنبش «انصارالله» یمن به مسئولان عربستان هشدار داد که ملت یمن به هرگونه نقض آتش‌بس و تجاوزگری مجدد ارتش سعودی به خاک یمن پاسخ خواهند داد.


«محمد عبدالسلام» به ارتش سعودی و ائتلاف هم‌پیمانش درباره تجاوزگری دوباره به یمن هشدار داد و تاکید کرد: هرگونه تجاوزی (ائتلاف) را با قاطعیت پاسخ خواهیم داد.


وی همچنین درباره هرگونه تجاوزگری و حملات مزدوران «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و عناصر القاعده هم‌پیمان آن‌ها در داخل یمن هشدار داد و گفت: هرگونه تجاوز گروه القاعده را نیز پاسخ خواهیم داد.


«عبدالسلام» با درخواست برداشته شدن محاصره یمن، تصریح کرد: هرگونه امدادرسانی به یمنی‌ها باید تحت نظر سازمان ملل صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته