دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1396 - 12:49

جهان اسلام، موضوع سخنرانی ترامپ در عربستان

رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه آینده در دومین روز سفر خود به عربستان در مقابل رهبران بیش از 50 کشور مسلمان درباره چشم‌انداز صلح در جهان اسلام سخنرانی خواهد کرد.
کد خبر : 180271

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه فرانس 24، دونالد ترامپ روز یکشنبه در دومین روز از سفرش به عربستان در چارچوب نخستین سفر خارجی‌اش بعد از انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا درباره چشم‌انداز صلح در جهان اسلام سخنرانی می‌کند، سخنرانی‌ای که در مقابل رهبران بیش از 50 کشور جهان انجام می‌شود.


ژنرال هاربرت ریموند مک‌ماستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: «هدف از سخنرانی دونالد ترامپ صف‌بندی جهان اسلام در مقابل دشمنان مشترک و اظهار پایبندی آمریکا نسبت به تعهدات خود در قبال شرکای مسلمانش است. ترامپ همچنین درباره لزوم مقابله با تفکرات افراط‌‌گرایانه صحبت خواهد کرد.»


این سخنرانی هشت سال پس از سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در قاهره در 4 ژوئن 2009 (14 خرداد 1388) انجام می‌شود. سخنرانی‌ای که با «سلام علیکم» به زبان عربی آغاز شد و 1.5 میلیارد مسلمان را در جهان مخاطب خود قرار داد. او در آن زمان گفته بود:‌ «من به اینجا آمده‌ام تا درباره آغاز صفحه جدیدی از روابط میان آمریکا و مسلمانان جهان طبق منافع مشترکمان و اصل احترام متقابل تبادل نظر کنم.»


ترامپ بعد از این سخنرانی مرکزی را با هدف مبارزه با افراط‌گرایی و ترویج اعتدال افتتاح می‌کند. مک‌ماستر تصریح کرد: «ایجاد این مرکز نشان دهنده اراده دوستان مسلمانمان ازجمله عربستان در اتخاذ گام‌هایی قاطع علیه افراط‌گرایی و کسانی است که با هدف پیشبرد اهداف سیاسی‌شان تفسیری تحریف شده از دین دارند.»


ترامپ بعد از سفر به عربستان راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شود و سپس به واتیکان و بروکسل برای شرکت در نشست سران ناتو می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته