دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1396 - 12:10

میرسلیم: تا پایان در صحنه خواهم بود/ به نظر می‌رسد قالیباف از ابتدا قصد کناره‌گیری نداشت

نامزد حزب موتلفه اسلامی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به کناره‌گیری نامزدها به نفع یکدیگر گفت: ماهیت کناره‌گیری‌ها متفاوت است و رفتار آقای جهانگیری حیله سیاسی بود.
کد خبر : 180267

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر کناره‌گیری محمدباقر قالیباف به نفع حجت‌الاسلام رئیسی و اسحاق جهانگیری به نفع حجت‌الاسلام روحانی گفت:‌ این دو کناره‌گیری از نظر ماهیت متفاوت است؛ آقای قالیباف به پشتوانه رأی نیروهای انقلاب و با توجه به تایید جبهه مردمی انتخاب شده بود و در انتخابات حضور یافته بود و اکنون نیز بر اساس یک مصلحت به نفع آقای رئیسی کناره‌گیری کرده است.


وی در همین راستا افزود: در حقیقت آقای قالیباف برای تقویت موضع جبهه مردمی نیروهای انقلاب کناره‌گیری کرده است و به نظر بنده از ابتدا امر چنین تصمیمی نداشته و در جریان تبلیغات انتخاباتی به این نتیجه رسیده است تا موضع جبهه مردمی نیروهای انقلاب را در مقابل رقیب تقویت کند.


نامزد حزب موتلفه با اشاره به اینکه کناره‌گیری آقای جهانگیری به نفع آقای روحانی یک حیله سیاسی است، گفت: من از این بابت برای آقای روحانی ابراز تاسف می‌کنم که برای خود یار آورده‌اند تا از مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی دو برابر رقیبان خود از مواضع خود دفاع کنند.


میرسلیم تاکید کرد: به نظر بنده این آمدن و رفتن‌ها و پوششی بودن درست نبوده و شخصا با این حرکت مخالفم علاوه‌ بر این نکاتی نیز از سوی سازمان‌ها و نهادهای دولت آقای روحانی صورت گرفته است که نشان از بی‌طرفی آنها در برگزاری انتخابات دارد.


وی در پاسخ به پرسشی مبنی‌ بر اینکه آیا تا پایان انتخابات در صحنه خواهید ماند، گفت: من تا پایان در صحنه خواهم بود و دیگرانی که از صحنه خارج می‌شوند وقت مردم را تلف کرده‌اند و این امر غیر اخلاقی است.


میرسلیم در پاسخ به پرسشی درباره ائتلاف اصولگرایان و اینکه چرا تاکنون به نفع جبهه اصولگرایی و آقای رئیسی کناره‌گیری نکرده است، گفت: حزب موتلفه پیش از اعلام رسمی فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد نامزد خود را به صورت مستقل معرفی می‌کند و بعد از آغاز به کار جمنا همکاری‌های لازم را با آنها کردیم و مخالفتی با آنها نداشتیم. علاوه‌ بر این جمنا از نظر قانونی ثبت شده نیست و لزومی برای پیوستن به آنها برای موتلفه وجود نداشته است، با این حال مسیر و هدف موتلفه و جبهه مردمی یکسان است.


وی در همین راستا افزود: اختلاف ما و آقای رئیسی اساسی نبوده و هدف‌مان یکی است و آن هدف رقابت با وضعیت ناکارآمد فعلی است که دولت یازدهم از حل آن عاجز مانده است.


نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا گمانه‌زنی‌ها درباره رایزنی آیت‌الله موحد کرمانی و آیت‌الله یزدی برای کناره‌گیری وی به نفع حجت‌الاسلام رئیسی صحیح بوده است یا نه، گفت:‌ هر جا مساله شرعی بوده است حکم آقایان را پذیرفتیم اما هر جا مساله کارشناسی بوده است بر مبنای منویات شما در مسیر کارشناسی حرکت خواهیم کرد و در این زمینه نیز به همین طریق عمل کردیم.


وی در ادامه این رایزنی‌ها را تایید کرد.


میر سلیم در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه شما در تبلیغات انتخاباتی خود از مهندسی آرا توسط نامزدها صحبت کرده‌اید، گفت:‌ مهندسی آرا یعنی اینکه آقای جهانگیری به عنوان نامزد پوششی به صحنه می‌آید و به نفع روحانی کناره‌گیری می‌کند.


وی افزود: من، رئیسی و قالیباف افرادی را داریم که فقط به ما رأی می‌دهند و ما را قبول دارند اما گاهی مردم از ترس نامزدی به نامزد دیگری رأی می‌دهند که این از سر دوستی نیست بلکه از سر دشمنی با نامزد دیگر است بنابراین در شرایط فعلی بخشی از آرای آقای قالیباف که به نفع آقای رئیسی کناره‌گیری کرده است به سبد رأی آقای روحانی و یا من اضافه می‌شود و نه آنکه همه آن به آرای آقای رئیسی فرستاده شود که این نیز نوعی مهندسی آرا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته