دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1396 - 16:52
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۵۰ درصد از بیماران از پرفشاری خون خود مطلع نیستند

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: نیمی از افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند از بیماری خود اطلاع ندارند.
کد خبر : 180111

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید کاظم فرهمند با تاکید بر اینکه فشار خون بالا شایع‌ترین علت بیماری قلبی و عامل خطر مهم مرگ و ناتوانی در دنیا است و سبب عوارض زیادی در بدن می‌شود، گفت: سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه، اختلالات بینایی، کما و حتی مرگ از عوارض شایع و خطرناک فشار خون بالا است.


وی بی‌اطلاعی مردم از بالا بودن میزان فشار خون را از مهم‌ترین موانع کنترل این عارضه ذکر کرد و افزود: طبق آمار جهانی از هر ۱۰ نفر بزرگسال حدود ۳ نفر در سراسر دنیا از فشار خون بالا رنج می‌برند و تقریبا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر در دنیا فشار خون بالا دارند که ۵۰ درصد آنها کاملا از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند و این در حالی است که تعدادی از افرادی نیز که از بیماری خود اطلاع دارند هیچ اقدام درمانی انجام نمی‌دهند.


قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همین راستا از شهروندان خواست به منظور مطلع شدن از وضعیت فشار خون خود ضمن مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت نسبت به کنترل وضعیت سلامتی خود اقدام کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب