دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1396 - 10:00
در گفت‌وگو با آنا

ستار همدانی: منصوریان باید فکر مهار عبدالرحمن باشد/ کاری که قلعه‌نویی نتوانست انجام دهد، نکونام می‌تواند؟

کارشناس فوتبال گفت: شاید اعتقاد برخی از پیشکسوتان این است که استقلال می‌تواند به راحتی العین را شکست دهد اما کار بسیار سخت است.
کد خبر : 180107

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، نمایندگان فوتبال ایران هفته آینده باید سه بازی حساس را در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان خودشان انجام دهند. اولین بازی این مرحله را استقلال تهران در ورزشگاه آزادی مقابل العین امارات انجام می‌دهد و بعد از آن پرسپولیسی‌ها و استقلال خوزستان به مصاف حریفان خودشان می‌روند.


ستار همدانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط نمایندگان ایران برای رویارویی با حریفان آسیایی گفت: «بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا وارد مرحله‌ای شد که تیم‌ها اصلا با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. تیم‌های عربی از نظر بازیکن و امکانات از ما بالاتر هستند ولی چیزی که ایرانی‌ها دارند و آنها فاقد آن هستند غیرت و نیروی جوانی بازیکنان ما است. همچنین حضور هواداران ما می‌تواند کمک کند و پرسپولیس و استقلال باید در ورزشگاه آزادی کار را تمام کنند.»


وی در رابطه با بازی استقلال و العین و شرایط دو تیم برای این بازی بیان کرد: «استقلال در حال حاضر شرایط خوبی دارد و جوانان خوبی را در این فصل به فوتبال ایران معرفی کرد. با تدابیری که منصوریان دارد قطعا می‌تواند العین را در تهران شکست دهد. شاید اعتقاد برخی از پیشکسوتان این است که استقلال می‌تواند به راحتی العین را شکست دهد اما کار بسیار سخت است. العین تیم بسیار حرفه‌ای است که بازیکنان خوبی مانند عمر عبدالرحمن را دراختیار دارد.»


همدانی افزود: «مرکز همه حمله‌های العین روی حرکات عمر عبدالرحمن است و منصوریان باید کاری کند تا ارتباط این بازیکن با خط حمله و دفاع قطع شود. کادر فنی استقلال باید بازیکنی را مامور مهار این بازیکن کنند تا او نتواند فرصت سازی کند. نورافکن مهره خوبی برای یارگیری بود که در بازی با السد موفق شد ژاوی را کنترل کند اما در این بازی حضور ندارد و منصوریان باید از مهره‌های دیگری مانند فرشید اسماعیلی استفاده کند.»


مربی سابق تراکتورسازی در مورد حضور جواد نکونام روی نیمکت این تیم گفت: «نکونام یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بود که تجربه بازی در لالیگا را دارد. اما ما باید در انتخاب مربی مثل اروپا کار کنیم و سرمایه سوزی نکنیم. نکونام یکی از سرمایه های فوتبال ما است که باید راه مربی شدن را پله‌پله طی کند و احساسی تصمیم نگیرد. تراکتورسازی تیم بزرگی است که حواشی زیادی دارد. در حال حاضر مشکلات این تیم خیلی زیاد شد و وقتی قلعه نویی با این همه تجربه نتوانست مشکلاتش را حل کند آیا نکونام جوان می‌تواند؟»


وی ادامه داد: «نکونام باید برای ورود به عرصه مربیگری از افراد مطلع مشاوره بگیرد و مطالعه زیادی در این مورد داشته باشد. ضمن اینکه مدیریت فوتبال در تبریز، فوتبال این شهر را به بیراهه برده است. مشکلاتی که برای شهرداری و ماشین سازی بوجود آمد الان برای تراکتورسازی بوجود آمد و ممکن است با تصمیم‌های غلط این تیم را نابود کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته