دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1396 - 12:15

غروی: مردم سکان‌دار اجرایی کشور را با رأی بالا انتخاب کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت سعی کنند رأی کسی که سکان کشور را می‌گیرد بالا باشد و رأی بالایی به او بدهند.
کد خبر : 180006

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ضرورت مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: اقتدار هر کشوری به پشتوانه مردم آن کشور است. این‌چنین نیست که اقتدار کشور صرفا به سلاح‌های پیشرفته و مانورهای نظامی و موشک قاره‌پیما وابسته باشد. هرچند که آن‌ها هم امور ضروری هستند، اما اقتدار نظام مربوط به این است که چه مقدار مردم در عرصه حضور دارند و پشتیبان نظام هستند.


وی اضافه کرد: همین پشتوانه مردمی نظام، می‌تواند تلقی بین‌المللی را نسبت به آن کشور تغییر دهد و اگر این پشتوانه بسیار قوی باشد، در صحنه‌های بین‌المللی هم آن‌جا که زمینه‌های چالشی وجود دارد، نظام می‌تواند با این پشتوانه راحت‌تر چانه‌زنی کند.


غروی گفت: اگر کشور بخواهد به پیش برود باید مسئولان نظام از پشتوانه بالای مردمی برخوردار باشند. چرا که در نهایت مردم هستند که سرونشت خودشان را تعیین می‌کنند و دولت نقش مدیریت جریان‌ها را بر عهده دارد.


وی با اشاره به دو انتخابات پیش رو تصریح کرد: این انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اینکه مردم رئیس بالاترین قوه اجرایی را انتخاب می‌کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دیگران چشم دوخته اند که مردم چقدر در این انتخابات مشارکت دارند. مشارکت مردم معنایش این است که این نظام مردمی است.


غروی اظهار کرد: از ملت ایران انتظار می‌رود که بار دیگر از این آزمون الهی و ملی به خوبی بیرون بیایند و سکان اجرایی کشور را به افراد قوی و متدین بسپارند؛ کسانی که از تجربه برخوردار هستند و مشکلات را توانسته‌اند با تدبیر و کمک مردم حل کنند.


وی گفت: امیدواریم ملت از این آزمون پیروز بیرون بیایند و به فردی که این شاخص های لازم را دارد رأی بدهند. فردی که هم انقلابی باشد و هم معتقد به اصول و مبانی اسلامی و همچنین اعتماد به نفس ملی بالایی داشته باشد و بتواند از ظرفیت‌های متخصصین خوب استفاده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب