حضور حداکثری و انتخاب اصلح؛ دو وظیفه مردم در انتخابات
حجتالاسلام سیدحسین ابراهیمیان در گفتوگو با خبرنگار آنا، تصریح کرد: «کاندیداها از ریخت و پاشهای بیهوده پرهیز کنند و سعی کنند اعتدال را در هزینهها، تبلیغات و اطلاعرسانیهای خود به مردم حفظ کنند و وعدههایی به مردم بدهند که بتوانند آن را عملیاتی کنند و در مقام عمل به اجرا در بیاورند.»
ابراهیمیان اظهار کرد: «مردم دو وظیفه سنگین دارند و نخستین وظیفه آنها حضور حداکثری در پای صندوقهای رأی است و وظیفه دوم آنها از میان کاندیداهای موجود، انتخاب اصلح است و باید صالحترین و شایستهترین را انتخاب کنند. مناظرهها و فیلمهای مستند کاندیداها راهکار بسیار خوبی است که مردم به خوبی میتوانند تشخیص دهند چه کسی اصلح است و چه کسی میتواند سکاندار این مسئولیت عظیم در نظام جمهوری اسلامی باشد.»
وی درباره تفاوت انتخابات در انقلاب اسلامی با کشورهای غربی اظهار کرد: «انتخابات در دنیای غرب بر مبنای برد و باخت است و به این معناست کسی که رأی آورد برنده انتخاب است و کسی که رأی نیاورد بازنده است اما در بینش سیاسی اسلام و نظام جمهوری اسلامی مبنای انتخابات تکلیفمحوری است نه برد و باختمحوری و به این معنا است که اگر فرد این احساس را داشته باشد که لایق پُست است و میتواند این مسئولیت را به خوبی به سرانجام برساند بر او تکلیف است در عرصه انتخابات حضور پیدا کند و اگر خود را لایق و شایسته نمیداند شرعا اشکال دارد که چنین فردی در عرصه انتخابات حضور پیدا کند.»
رئیس واحد قائمشهر اظهار کرد: «اگر مبنا تکلیفمحوری باشد چهره انتخابات متحول میشود تا اینکه مبنا حضور در انتخابات برد و باخت محوری باشد، اگر کسی با مبنای تکلیف در عرصه انتخابات حضور پیدا کند اگر انتخاب شد، برنده است و اگر انتخاب نشد بازهم برنده است چراکه در هر دو صورت به تکلیف خود عمل کرده است.»
وی در پاسخ به این سوال که فلسفه انتخابات چیست و چرا باید انتخاب کرد؟ افزود: «خداوند تنها موجودی را که در عالم انتخابگر آفرید، انسان است و انسان تنها پدیده عالم وجود است که باید دست به انتخاب بزند. زیباترین لحظه عمر انسان زمانی است که میخواهد انتخابگر باشد و سرنوشت خود را با دست خود رقم بزند. جوانی که پا به عرصه انتخاب میگذارد یکی از حقوقی را که خدا برای او قائل شده است به سرانجام میرساند و به همین دلیل حق هر انسانی است که انتخاب کند و این حق را نه خود فرد میتواند از خود سلب کند و بگوید خواهان انتخاب نیستم و نه دیگران میتوانند این حق را از انسان سلب کنند و جلوی انتخابگری انسان را بگیرند.»
این مسئول گفت: «به دلیل اینکه بشر به عنوان یک موجود انتخابگر آفریده شده است و باید خود سرنوشت خود را انتخاب کند یکی از بزرگترین حقوقی است که خداوند بر عهده هر انسان قرار داد تا بتوانیم با انتخاب اصلح و شایسته روحیه انتخابگری را بجا بیاوریم.»
انتهای پیام/