دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1396 - 11:44

4 هواپیمای جدید خارجی امروز به ایران می‌رسند

شرکت هواپیمایی ایران ایر قرار است چهار هواپیما توربوپراپ ATR 72-600 را روز سه‌شنبه (امروز) تحویل بگیرد.
کد خبر : 179976

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، این اقدام بخشی از برنامه نوسازی ناوگان هواپیمایی ایران بعد از آن است که تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در سال گذشته لغو شد.


مقامات صنعت هوایی ایران و اروپا اعلام کردند که چهار هواپیمای توربوپراپ که به رنگ هواپیمایی ایران ایر در آمده‌اند روز سه شنبه در مقر هواپیمایی تولوز خواهند بود و روز چهارشنبه به تهران می‌رسند.


تحویل این هواپیماها در راستای تحویل 7 هواپیمای جدید غربی به ایران از زمان توافق بین ایران و قدرت‌های جهان برای لغو تحریم‌های ایران در قبال ایجاد محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.


شرکت دولتی (ایران‌ایر) که 20 هواپیمای ساخت همکاری مشترک ایرباس و لئوناردوی ایتالیا را سفارش داده، قرار است از این 4 هواپیمای جدید در مسیرهایی که در آن‌ها با مشکل مواجه است، استفاده کند.


هواپیمای ATR 72-600 دارای 70 صندلی است و حداقل 26.8 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. ایران‌ایر انتظار دارد که 16 هواپیمای باقیمانده ART را تا پایان سال 2018 دریافت کند. 5 هواپیما نیز در سال جاری تحویل داده می‌شود.


ایران‌ایر همچنین تاکنون 3 هواپیمای ایرباس را تحویل گرفته است. این کشور 180 هواپیمای را از ایرباس و بوئینگ، رقیب آمریکایی آن خریداری خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته