دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجید جلالی: هدف ما ماندن در لیگ برتر بود/ 2 بازیکن خوب «پیکان» سرباز شده‌اند

تیم فوتبال پیکان که با آغاز لیگ شانزدهم به لیگ برتر آمد، نتایج خوبی را در ابتدای فصل نگرفت اما با گذشت زمان شاگردان مجید جلالی توانستند جایگاه مطلوبی در جدول برای خود دست و پا کنند.
کد خبر : 179957

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، روزنامه اعتماد نوشت: با تمدید قرارداد مجید جلالی این باشگاه قصد دارد به اهداف بلندمدتی که تعیین کرده برسد. آنها در سال اول می‌خواستند با یک بودجه معمولی در لیگ برتر بمانند و حالا می‌خواهند در سال دوم تیم‌شان در پایان فصل از تیم‌های بالانشین جدول باشد و در انتها هم برای سال سوم به مدعیان کسب عنوان قهرمانی اضافه شوند.



باید دید آیا مجید جلالی می‌تواند هدف دوم این باشگاه را تحقق ببخشد یا خیر. برای بررسی این موضوع با او مصاحبه‌ای انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.



ابتدا درباره عملکرد تیم‌تان در لیگ شانزدهم صحبت کنید. به نظرتان پیکان در این فصل موفق عمل کرد؟


همان زمانی که من هدایت پیکان را بر عهده گرفتم، طوری هدف‌گذاری کردیم که پیکان در لیگ برتر بماند. اگر خاطرتان باشد این تیم همه ساله با مشکلی مواجه بود. پس از صعود به لیگ برتر مجددا به لیگ یک سقوط می‌کرد اما امسال طوری هدف‌گذاری کردیم که بتوانیم بدون کوچک‌ترین مشکل و استرسی در لیگ برتر بمانیم. فکر می‌کنم به هدف‌ خودمان هم رسیدیم چرا که تیم‌ ما در پایان فصل در جایگاه ششم قرار داشت.


فکر نمی‌کنید اگر کمی بیشتر تلاش می‌کردید شاید امروز تیم‌تان سهمیه آسیا کسب می‌کرد؟


ما از همان ابتدای فصل هدف‌مان ماندن در لیگ برتر بود. تنها چیزی که برایش تلاش می‌کردیم همین موضوع بود اما در اواخر فصل وقتی که دیدیم تیم‌ ما فراتر از اهداف‌مان نتیجه گرفته نیم نگاهی هم به بالای جدول داشتیم تا بتوانیم سهمیه آسیا بگیریم. اما به هر حال پتانسیل تیم ما همین بود و در برخی از بازی‌ها واقعا نمی‌توانستیم پیروز شویم. بازیکنان ما جوان بودند و بعضی از آنها تجربه کافی برای حضور در لیگ برتر نداشتند.


درباره تمدید قراردادتان با پیکان صحبت کنید. چه اتفاقی رخ داد که تصمیم گرفتید قراردادتان را با این باشگاه تمدید کنید؟


پیش از اینکه فصل به پایان برسد، مدیران باشگاه صحبت‌هایی برای تمدید قرارداد من انجام دادند. پس از پایان فصل به طور جدی صحبت کردیم و با توجه به اینکه هم من شرایط کار را در باشگاه مطلوب می‌دیدم و هم مدیران باشگاه از نتایج کسب شده رضایت داشتند، به توافق رسیدیم که قراردادمان را تمدید کنیم.


برای فصل گذشته گفتید هدف‌تان ماندن در لیگ برتر بود. برای سال آینده چه اهدافی را با مدیریت باشگاه تدوین کردید؟


برای سال آینده برنامه‌ریزی کردیم که در پایان فصل جزو نیمه‌بالای جدول رده‌بندی باشیم. ما بر اساس یک برنامه سه ساله که در فصل قبل صحبت کردیم قرار بود در سال اول طوری نتیجه‌ بگیریم که تیم در لیگ برتر بماند و در سال دوم تیم در بالای نیمه جدول رده‌بندی قرار داشته باشد و در انتها و رسیدن به سال سوم تیم از مدعیان کسب عنوان قهرمانی باشد. بر همین اساس امسال هدف‌مان این است که در نیمه بالای جدول رده‌بندی قرار بگیریم.


چه بازیکنانی قرار است برای فصل آینده به جمع تیم‌تان اضافه شوند؟


سعی می‌کنیم تیم خودمان را برای فصل بعد حفظ کنیم زیرا اعتقاد دارم بازیکنانم از نظر فنی از شرایط خیلی خوبی برخوردار هستند. البته شاید چهار یا پنج بازیکن هم از لیگ برتر جذب کنیم.


آیا ستاره‌ای به جمع شما اضافه می‌شود؟


با بودجه‌ای که تصویب کرده‌ایم که یک بودجه کاملا معمولی نیز هست، نمی‌توانیم ریخت و پاش کنیم و ستاره‌ها و بازیکنان میلیاردی را جذب کنیم. بنابراین در جهت جذب بازیکن دقت لازم را انجام می‌دهیم حتی اگر قرار باشد بازیکن خارجی جذب کنیم وسواس زیادی به خرج می‌دهیم.


ارزیابی‌تان از لیگ شانزدهم چیست؟ فکر می‌کنید برای فصل آینده سازمان لیگ باید چه کاری انجام بدهد تا شاهد لیگ بهتری باشیم؟


مهم این است که از نظر اجرایی لیگ سال به سال بهتر می‌شود و با سرعت بیشتری به استانداردهای روز دنیا نزدیک می‌شود. اما امیدواریم که سال آینده شرایط از اینکه هست، بهتر شود. سازمان لیگ باید برای سال آینده نظارت‌ها را بیشتر کند تا تیم‌ها با اطمینان خاطر بیشتری وارد میدان شوند. امسال شاهد این بودیم که داوران جوان زیادی در لیگ قضاوت کردند. مطمئنا سال آینده همه شاهد حضور داوران جوان دیگری در لیگ برتر خواهیم بود. بر همین اساس امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که اشتباهات داوری هم به حداقل برسد.


منشا یکی از همین ستاره‌های این فصل بود. درباره این بازیکن هم صحبت کنید.


بله با این حرف موافقم اما ما در حفظ این ستاره موفق نبودیم. برای موفق شدن لازمه کار این است که ستاره‌های‌مان را حفظ کنیم مگر اینکه برنامه‌ای برای موفقیت و پیشرفت نداشته باشیم و به دنبال این باشیم که همیشه به عنوان یک تیم متوسط رو به خوب کار کنیم. برای پیشرفت لازم است که ستاره‌های‌مان را حفظ کنیم. یک‌سری بازیکن در تیم ما هستند که در ابتدای فصل سال گذشته کسی آنها را نمی‌شناخت اما الان تیم‌ها برای جذب آنها با هم دعوا می‌کنند. حفظ کردن این بازیکنان مهم است و ما باید تمهیداتی برای این موضوع بیندیشیم. البته ما با چالش سربازی بازیکنان هم روبه‌رو هستیم و شهریار مقانلو و فراز امام‌علی دو بازیکن خوب ما هستند که سرباز شده‌اند و نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. اینها چالش‌هایی است که ما با آنها درگیریم. منشا را هم نتوانستیم نگه داریم و اینها آسیب‌های تیم ما است.



انتهای پیام/

برچسب ها: پیکان مجید جلالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته