دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1396 - 10:32
در گفت‌وگو با آنا

پیشکسوت فوتبال تبریز: نکونام احساسی تصمیم نگیرد/ مربیگری در تراکتور برای جواد زود است

مربی اسبق تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: نکونام باید ابتدا از تیم‌های کوچک و پایه شروع کند و بعد به فکر حضور در تیم‌های بزرگ باشد.
کد خبر : 179932

حسین خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد احتمال حضور جواد نکونام در تبریز و نشستن روی نیمکت تراکتورسازی گفت: «نکونام یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال ایران بود که سابقه زیادی در تیم ملی دارد. ما با هم در پاس هم‌بازی بودیم و با هم دوست هستیم اما تراکتورسازی شرایط خاص خودش را دارد و مربیگری در این تیم کار سختی است. تیم فوتبال تراکتورسازی بخاطر تعصب زیاد هوادارانش که واقعا این تیم را دوست دارند حاشیه زیادی دارد و مربیانی که نتوانند با این تیم نتیجه بگیرند دچار حاشیه می‌شوند.»


وی ادامه داد: «نکونام هنوز هیچ کلاس مربیگری را طی نکرده‌ است و فقط سابقه کار با کی‌روش را در تیم ملی دارد که تجربه بالایی برای مربیگری محسوب نمی‌شود. نکونام باید ابتدا از تیم‌های کوچک و پایه شروع کند و بعد به فکر حضور در تیم‌های بزرگ باشد. نکونام نباید احساسی تصمیم بگیرد چرا که حضور او در تراکتورسازی ریسک بزرگی است. من هم زمانی که شنیدم یکی از گزینه‌های مدیران تراکتورسازی، جواد نکونام است تعجب کردم که چرا دنبال گزینه‌ای هستند که اصلا تجربه مربیگری ندارد. البته این مسائل در حد حدس و گمان است و شاید نکونام در این تیم بتواند نتیجه بگیرد و موفق شود.»


خطیبی در خصوص جو خاصی که در فوتبال تبریز و تراکتورسازی حاکم است بیان کرد: «هواداران تراکتورسازی عاشقانه این تیم را دوست دارند و این مساله باعث می‌شود که کار برای مربیان سخت شود. همه تراکتوری‌ها از کادر فنی انتظار قهرمانی دارند و مربیانی مثل مجید جلالی که سابقه زیادی در مربیگری دارند نتوانستند در این تیم نتیجه بگیرند. نکونام اولین تجربه‌ مربیگری‌اش است و اگر مسئولیت فنی تراکتورسازی را قبول کند و نتواند در این تیم نتیجه بگیرد شکست بزرگی در ابتدای کار می‌خورد.»


وی ادامه داد: «به عنوان مثال مهدی مهدوی کیا بعد از دوران فوتبالش مربیگری را شروع کرد و کار را در تیم‌های پایه هامبورگ آغاز کرد. به طور حتم اگر می‌خواست مربیگری کند خیلی راحت می‌توانست در لیگ برتر تیم بگیرد و مربیگری کند اما کار اصولی را انجام داد و کار را از تیم‌های پایه آغاز کرد و در سال‌های آینده یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران می‌شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته