دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولیدکنندگان داخلی، چقدر کالای ایرانی مصرف می‌کنند؟

تولید ملی زمانی رونق می‌گیرد که استفاده از آن به فرهنگ عمومی تبدیل شود، اما یک سوال مهم در میان مصرف‌کنندگان داخلی این است که آیا تولیدکنندگان ایرانی از محصولات خودشان استفاده می‌کنند؟
کد خبر : 17992

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سال 1391 از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شد. پس از آن نیز ایشان بارها بر لزوم توسعه تولید داخل و حمایت از ان تاکید کردند. به تازگی نیز مقام معظم رهبری بار دیگر دولت را به استفاده از کالاهای تولید داخل ملزم و مردم را به این کار تشویق کردند.


خبرنگار ما در همین راستا به سراغ تعدادی از فعالان اقتصادی رفت و پرسید که میزان مصرف کالاهای تولید داخل آنها چگونه است؟


رئیس انجمن صنعت کفش ایران در این باره گفت: تا آنجا که امکان دارد سعی دارم از کالای ایرانی استفاده کنم، به طوری که من و تمام اعضای خانواده‌ام فقط کفش ایرانی استفاده می‌کنیم.


علی لشکری با تاکید بر اینکه کفش ایرانی از نظر کیفیت و قیمت تمام‌شده در مقایسه با کفش‌های خارجی حرف زیادی برای گفتن دارد، اظهار کرد: اگر کفش خارجی مروغوب با قیمت واقعی وارد شود و جلوی واردات کفش‌های بی‌کیفیت نیز گرفته شود، آن وقت ارزش واقعی کفش ایرانی مشخص خواهد شد و صنعت کفش ایران بیش از پیش رشد خواهد داشت.


محمد موسوی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی نیز با تاکید بر اینکه فرآوردهای گوشتی ایران یکی از بهترین تولیدات غذایی از این دست در سطح بازارهای جهانی است، گفت: من هفته‌ای سه بار از فرآوده‌های گوشتی (سوسی و کالباس)‌ تولید کارخانجات وطنی استفاده می‌کنم و به لحاظ جسمانی نیز در سلامت کامل هستم!


حبیب‌الله انصاری، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز با بیان اینکه هم اکنون کالای تولید ایران در این بخش به کشورهای زیادی صادر می‌شود، گفت: در خانه من حتی یک دستگاه لوازم خانگی خارجی وجود ندارد.


وی افزود: درسال گذشته 300 میلیون دلار لوازم خانگی ایرانی به کشورهای مختلف صادر شد که این رقم در صورت حمایت دولت بازهم افزایش می‌یابد.


مهدی ثقفی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران نیز در پاسخ به این پرسش که چقدر از محصولات تولیدی خود استفاده می‌کنید، اظهار کرد: محصولات تولیدی ما به دلیل اینکه کار دست است، بسیار گران‌قیمت و ارزشمند است و این مایه مباهات ما و تمامی تولیدکنندگان در این بخش است که مبلمان ایرانی استفاده کنیم.


احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودرو سازان در پاسخ به این پرسش که چه ماشینی سوار می‌شوید، گفت: خودرویی که من سوار می‌شوم، مگان و تولید داخل است.


عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان هم با بیان اینکه خودروهای مورد استفاده‌اش سمند و پژو 206 است، اظهارکرد: اینکه هر چه تولید کنیم را الزاما خودمان نیز باید استفاده کنیم، تصور درستی نیست.


بهرام شهریاری با تاکید بر اینکه هر خودرو داخلی برای طیف و تیپ خاصی تولید می‌شود، افزود: به طور مثال خودرو تیبا یا پراید برای عده خاصی طراحی و تولید شده‌است و فردی با طیف سلیقه و امکان مالی بالا، این ماشین را نمی‌پسندد.


وی با اشاره به این که در حال حاضر خودروسازی ایران به لحاظ تکنولوژی نسبت به تولیدکنندگان خارجی عقب است، تصریح کرد: این مساله سبب می‌شود افراد به محض اینکه از قدرت مالی بالا برخوردار شوند، تمایل به خرید خودروهای خارجی پیدا کنند.


غلامحسین قاسمیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران نیز در پاسخ به این پرسش که چه ماشینی سوار می‌شوید، گفت: پراید!


وی در واکنش به تعجب خبرنگار آنا از این پاسخ گفت: پراید سوار می‌شوم، چون این ماشین تنها به درد نقل و انتقال داخل شهر می‌خورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته