دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1396 - 09:56

خشم اسرائیل از ترامپ!

مقامات آمریکایی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر دونالد ترامپ به سرزمین‌های اشغالی هستند گفته‌اند که دولت ترامپ منطقه مربوط به دیوار مقدس غربی در قسمت قدیمی بیت‌المقدس را به عنوان یک سرزمین اشغالی تلقی می‌کند.
کد خبر : 179912

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، یک مقام اسرائیلی روز دوشنبه گفت، اسرائیل از کاخ سفید می‌خواهد که توضیح دهد چرا یک دیپلمات آمریکایی که در حال آماده سازی شرایط سفر دونالد ترامپ به بیت‌المقدس است گفته که دیوار مقدس غربی در بخش قدیمی بیت‌المقدس بخشی از کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل است.


اسرائیل همه شهر بیت المقدس را پایتخت غیرقابل تقسیم خود می‌داند؛ ادعایی که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی‌شود و دیوار غربی، به عنوان مقدس‌ترین مکان دعا و نیایش برای یهودیان بخشی از سرزمینی است که در جریان جنگ 1967 خاورمیانه توسط اسرائیل اشغال شده است.


کانال 2 تلویزیون اسرائیل گزارش داده که در جریان دیداری بین مقامات آمریکایی و اسرائیلی که به منظور برنامه‌ریزی سفر دونالد ترامپ انجام گرفته، به مقامات اسرائیلی گفته شده که بازدید ترامپ به منطقه دیوار غربی یک بازدید خصوصی بوده و اسرائیل هیچگونه صلاحیت حاکمیتی بر این منطقه ندارد و اینکه مقامات آمریکایی از همراهی بنیامین نتانیاهو با دونالد ترامپ در این بازدید استقبال نمی کنند.


مقامات دولت ترامپ از زمان روی کارآمد وی، پیام های ضد و نقیضی در خصوص تعامل با کابینه راست گرای رژیم صهیونیستی به تلآویو ارسال کرده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته