دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1396 - 09:13

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در کنگره شهدای دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در نخستین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجو این دانشگاه تجلیل شدند.
کد خبر : 179597

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، این مراسم بزرگ و باشکوه با حضور سردارمحمد نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، دکتر عباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام مجید نصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان و خانواده های شهدای مدافع حرم و جمعی از هنرمندان دوران دفاع مقدس و استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همراه بود.



شیخ الاسلامی در ابتدای این مراسم از حضور خانواده شهدا در دانشگاه ابراز خرسندی کرد و با تاکید بر تقویت فرهنگ ایثار در جامعه، گفت: شهدا خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی برای دفاع از میهن از جان خود گذشتند بنابراین باید فرهنگ و مرام شهدا تقویت شود.


رئیس واحد مشهد میزبانی شهدای گمنام و خدمتگزاری به دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه را افتخار دانست و اظهار کرد: این اجلاس نیز در راستای زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و به همت بسیج دانشجویی، نهاد رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شده است.



مهمترین مدیریت، مقاومت است


سردار محمد نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در این اجلاسیه گفت: پدیده انقلاب اسلامی با توجه به اینکه منشأ آن اسلام ناب بوده توسعه و تکامل یافته است.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای تعالی و تکامل بخشی نیاز به توسعه کمی و کیفی در بعد نرم افزاری و سخت افزاری دارد، افزود: اما هر توسعه و حرکتی که برای تکامل لازم است نیاز به قدرت هم دارد.


این مسئول با تاکید بر اینکه شهدا به دو جهت مظهر و تجلی قدرت هستند، افزود: شهدا از متن مردم برخاستند و نماد مردمی دارند و از طرفی برای شهدا تبعیت از امامت اصل بود.


نظری؛ قدرت هدایت و حرکت را از آن شهدا دانست و گفت: شهدا مظهر انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت هستند و ما باید باور کنیم که شهدا رمز عزت‌مندی و اقتدارند و در عین حال همه ارزش ها در گرو فرهنگ شهید و شهادت است.


فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: در این دوران باید به جنگ نرم در حوزه اقتصادی توجه و تحریم ها مدیریت شود.


وی مهمترین مدیریت را مقاومت خواند و گفت: مدیریتی قوی است که بدون آفت و جهادی باشد.


نیازمند مدیریت انقلابی در مقابل مدیریت آمریکایی هستیم


حجت الاسلام علیرضا پناهیان هم در این مراسم به تفاوت های مدیریت در دوران دفاع مقدس و مدیریت های امروزی اشاره کرد و گفت: شهدا را باید در متن زندگی خودمان جای دهیم اما امروز در عرصه مدیریت از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته ایم.


وی با توجه به ویژگی های مهم مدیریت در دوران جنگ اظهار کرد: همه کسانی که می خواستند در جنگ کاری انجام بدهند به تکلیف نگاه می کردند و به دنبال امکانات نبودند.


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: با همین الگوی تکلیف مداری؛ شهدا توانستند با امکانات حداقلی و کمترین هزینه ولی با خلاقیت به نتایج و موفقیت های بسیاری دست پیدا یابند.


عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تاکید کرد : امروز ما نیازمند مدیریت انقلابی مقابل مدیریت آمریکایی هستیم چراکه مدیریت آمریکایی همان مدیریتی است که یک میلیارد ثروت بادآورده را می بلعد و تنها یک درصد پیشرفت ارائه می دهد.



وی تاکید کرد: باید مدیریت شهدا را به رخ سیاستمداران کشید و فقط به زیبایی های معنوی و اخلاقی شهدا نباید بسنده کرد و وقتی جنگ و دفاع مقدس جدی گرفته شود آن زمان این مدیریت انقلابی را می توان درک کرد.


پناهیان با بیان اینکه امکانات امروز بیشتر از امکانات دوران دفاع مقدس است، یادآور شد: مدیریت به روش فرهنگ دفاع مقدس لیاقت می خواهد.


وی با اشاره به انتخابات پیش رو، تاکید کرد: وظیفه شرعی، انقلابی، میهنی و وطن دوستانه است که مدیریتی از جنس دفاع مقدس ایجاد کنیم.



در این مراسم از خانواده شهیدان؛ جهانی، کوهساری، اسدی، بختی، حریری، قاسمی دانا، سجادی، فراهانی، هاشمی، برونسی، نظرنژاد، نادری و محمدی تجلیل شد. از فرزندان شاهد و ایثارگری که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مشغول تحصیل هستند نیز تجلیل به عمل آمد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته