دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1396 - 08:13
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی :

اعضای هیأت علمی نقش حساسی در فضای آسیب‌پذیر دانشگاه‌ها دارند

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دانشگاه‌ها باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان بتوانند به راحتی حرف زده و از حریم خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.
کد خبر : 179584

به گزارش خبرنگار آنا از فومن، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری در شانزدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در واحد فومن و شفت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مکان ویژه و ظریفی است که برخوردهای ناآشنا با این مولود انقلاب می تواند آسیب‌زا و پیامدهای منفی داشته باشد.


وی با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در باره دانشگاه اظهار کرد: امام راحل در بیانات خود مسائل دانشگاه را به عنوان مسائل تراز اول جامعه می دانند که نشان‌دهنده توجه ویژه امام خمینی (ره) به اعتلای هرچه بیشتر این جایگاه و حساسیت ایشان به این نهاد است.


نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی وجود دانشگاه ها را باعث ترقی در تحولات هر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در تحولات اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و در کل هر تحولی رشد داشته باشیم باید به نقش مهم دانشگاه ها توجه کرد.


افتخاری وظایف استادان دانشگاه را بسیار حساس خواند و تاکید کرد: اعضای هیأت علمی دانشگاه ها نقش بسیار حساسی در فضای آسیب پذیر دانشگاه دارند. دروس معارف اسلامی هنوز در دانشگاه ها دارای جاذبه بسیار زیادی هستند که دانشجویان با علاقه مجذوب این دروس شده اند و ما باید از افرادی متخصص و مجرب برای در اختیار قرار دادن این معارف برای تاثیرپذیری بیشتر در جوانان استفاده کنیم.


وی با برشمردن نقاط حساس کارکردها در دانشگاه افزود: در آموزش و پژوهش که به عنوان اولین کارکرد در متحول کردن دانشگاه ها محسوب می شود، باید این علم در اختیار کسانی قرار بگیرد که بی توجه به آن نباشند و این آموخته ها در اختیار آنان قرار گیرد.


این مسئول مقلد بودن را دومین کارکرد در دانشگاه ها بیان کرد و گفت: آنچه که در جامعه مشاهده می شود، تراوش آن از دانشگاه‌هاست و دانشگاه‌ها به عنوان سومین کارکرد نقطه برهم زننده ایستایی هستند و باید روز به روز پیشرفت ها ایجاد تا جامعه از حالت سکون خارج شود.


افتخاری حضور دانشجویان در انتخابات را خواستار شد و تاکید کرد: ایام انتخابات در دانشگاه‌ها باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان بتوانند به راحتی حرف زده و از حریم خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.


نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در راستای ارتقای هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت تصریح کرد: واحد فومن و شفت در این شهرستان از سال 1383 تاسیس و فاقد ساختمان دانشگاهی مناسب است و باید ضمن همدلی و همکاری برای پایان کار ساختمان نیمه تمام این مجموعه دانشگاهی با توجه به نیاز مردم منطقه به رشته های کاربردی آن و وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیاد بومی منطقه اقدام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته