دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 15:31

پای مشروب و مواد مخدر به آرایشگاه‌های مردانه هم باز شد

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه با انتقاد از برداشتن حریم صنفی در برخی آرایشگاه‌ها گفت: این وضعیت باعث شده برخی برای درآمدزایی به تخلفاتی نظیر فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و ارائه خدمات آرایشگاهی متناقض با فرهنگ ایرانی اسلامی رو بیاورند.
کد خبر : 17952

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مصطفی گواهی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰۰ واحد آرایشگاهی مردانه با جواز در تهران فعال هستند، گفت: ۲۴۰۰ واحد بدون پروانه کسب نیز در تهران در بخش آرایشگاه‌های مردانه مشغول به فعالیت هستند که البته این رقم در ۵ سال گذشته به ۵ هزار واحد می‌رسید.


وی افزود: در سال جاری یکی از برنامه‌های اصلی و در دستور کار اتحادیه آرایشگران کاهش تعداد واحدهای آرایشگاهی بدون مجوز است، چرا که بیشتر تخلفات صورت گرفته در بخش آرایشگاه‌های مردانه از سوی واحدهای بدون جواز صورت گرفته است.


گواهی در این ارتباط از پلمپ آرایشگاه‌های مردانه‌ای که در واحدهای مسکونی مستقر بودند و زنان را اصلاح می‌کردند، خبر داد و اظهار کرد: با انجام سولاریوم و خالکوبی در آرایشگاه‌های مردانه به شدت مخالفیم، چرا که انجام تمامی این امور نیاز به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و نیز آموزش ویژه دارد.


وی ادامه داد: به شرطی آرایشگاه‌های مردانه می‌توانند در زمینه‌های یاد شده فعالیت کنند که علاوه بر داشتن مجوز، حتما به وسایل و مکان مناسب چنین اقداماتی مجهز شده باشند.


رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه همچنین با تأکید بر اینکه حرفه آرایشگری در سال ۹۳ به عنوان هنر دهم در کشور شناخته شد، گفت: ‌به همین منظور قصد داریم با راه‌اندازی یک دانشگاه برای رشته‌های آرایشگاهی مردانه و زنانه، سطح علمی افراد شاغل در آرایشگاه‌های مردانه را ارتقا دهیم.








با انجام سولاریوم و خالکوبی در آرایشگاه‌های مردانه به شدت مخالفیم، چرا که انجام تمامی این امور نیاز به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و نیز آموزش ویژه دارد

وی ادامه داد: در سال جاری به دنبال شناسنامه‌دار کردن همه واحدهای آرایشگاهی با جواز و بدون جواز نیز هستیم، چرا که قرار است با تأسیس باشگاهی فرهنگی اقدام به بالا بردن سطح علمی و تجربی تمامی افراد شاغل در آرایشگاه‌ها کنیم.


گواهی با بیان اینکه در سال جاری قرار است امور مربوط به آرایشگاه‌های مردانه در تهران الکترونیکی شوند، گفت: ‌با الکترونیکی کردن اعطای جواز کسب، میزان رفت و آمدهای افراد شاغل در این صنف به اتحادیه را به حداقل می‌رسانیم.


رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران با اعلام اینکه نخستین ژورنال موی مردانه متناسب با فرهنگ ایرانی در سال گذشته از سوی اتحادیه ارائه شد، گفت: ‌امسال نیز بنا داریم دومین ژورنال موی مردانه را به صورت کشوری و در سال بعد به صورت جهانی ارائه دهیم.


وی همچنین به ارائه آخرین نرخ‌های اصلاح مو در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: نرخ اصلاح مو در آرایشگاههای ممتاز بدون شست‌وشو 30 هزار تومان است که این تعرفه در آرایشگاه‌های درجه اول 15 هزار تومان، درجه دو 12 هزار تومان و درجه سه 10 هزار تومان است.


گواهی با تاکید بر اینکه نرخ مابقی خدمات نظیر سشوار کشیدن مو و شستسو بر اساس توافق طرفین تعیین می‌شود، گفت: از آنجا که تجربه در کار آرایشگاهی حرف اول را می‌زند، با ارائه دیپلم فنی و حرفه‌ای به کسی مجوز کسب نمی‌دهیم و حتما فرد متقاضی باید در امتحان اتحادیه شرکت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته