دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:

تولید بدون دانش،‌محکوم به شکست است/ انتقال دانش، حیاتی ترین نیاز صنعت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از مهمترین اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، رفع مشکلات نقدینگی، انتقال وجه بانکی، ارتباطات دوجانبه بین بانکی است زیرا افزایش ظرفیت شغلی در کشور نیازمند تسهیل شرایط بانکی برای طرف داخلی و خارجی است.
کد خبر : 179505

مهدی قاضی پور رئیس کمیسیون صنعت و معدن درباره ظرفیت های تولیدی بخش صنعتی کشور به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی کشور به لحاظ مدیریتی،‌ورود فناوری های جدید و انتقال دانش نتوانسته اند خود را در سطح رقابتی نگاه دارند تا تولید پایدار را در بنگاه اقتصادی-تولیدی خود حفظ کنند.


وی ادامه داد: مهمترین راه ورود دانش و تکنولوژی به بنگاه های اقتصادی، ایجاد شرکت های مشترک با هیات های تجاری است که به ایران سفر می کنند اما اغلب این شرکت ها تنها جنبه فروش کالای خود را به ایران بررسی کرده اند اما تا زمانی که سرمایه گذاری در ایران تسهیل نشود، ورود سرمایه گذار و ایجاد شرکت های مشترک سرمایه گذاری کمی دشوار به نظر می رسد.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، رفع مشکلات نقدینگی، انتقال وجه بانکی، ارتباطات دوجانبه بین بانکی است زیرا افزایش ظرفیت شغلی در کشور نیازمند تسهیل شرایط بانکی برای طرف داخلی و خارجی است.


قاضی پور رقابتی شدن بنگاه های اقتصادی را شرط مهم تولید و اشتغال پایدار دانست و تصریح کرد: امروز به دلایلی که بیان شد، صنعت کشور از لحاظ رقابتی، کیفیت و توان کالای رقابت پذیر را ندارد بنابراین صنعت کشور و عوامل اجرایی آن از دولت تا بنگاه های بخش خصوصی راه زیادی را برای تجهیز تمامی صنایع در پیش دارند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: هیات های تجاری ورودی به ایران باید آنالیز شوند تا شرکت های تولیدی برای ایجاد بنگاه تولیدی مشترک گام به ایران بگذارند.


وی گفت:‌رقابتی شدن محصول زمانی امکان پذیر خواهد شد که مدیریت بنگاه های تولیدی نیز نتیجه ای به غیر از بروزرسانی مدیریتی و واحد صنعتی خود نبینند.


قاضی پور در پایان خاطرنشان کرد: صنعت ایران امروز به سمت تولید کالاهایی رفته که صرفه اقتصادی ندارد و بر همین اساس هم طبیعتا خریداری ندارد؛‌ برای تقویت رعایت استانداردها و رقابتی شدن محصولات صنعت نیازمند دیدگاه تازه‌ای هستیم که باید توسط وزارت صنعت و در یک برنامه مدون به فضای صنعت ایران منتقل شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته