دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1396 - 15:26

ولد شیخ احمد شورای انتقالی در جنوب یمن را رد کرد

پس از آن که استاندار برکنار شده عدن از تشکیل شورای انتقالی برای تقسیم یمن خبر داد، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن پیام تهدیدآمیزی را خطاب به استاندار برکنار شده عدن فرستاد.
کد خبر : 179490

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن با عیدروس الزبیدی، استاندار برکنار شده عدن دیدار کرد و آشکارا او را در مورد ادامه فعالیت شورایی‌اش تهدید کرد.


این منبع تصریح کرد اسماعیل ولد شیخ احمد تاکید کرد در صورتی که الزبیدی به ادامه فعالیت این شورا اصرار بورزد، سازمان ملل متحد و شورای امنیت نام وی را در لیست افرادی که مانع از روند صلح در یمن می‌شوند، قرار می‌دهد و با وی به عنوان شورشی برخورد خواهد شد.


این منبع گفت هدف از احضار الزبیدی به ریاض، پایتخت عربستان این بود که پیش از آنکه اسماعیل ولد شیخ احمد بیانیه خود را به شورای امنیت در اواخر ماه میلادی جاری ارائه دهد، عرصه در مقابل الزبیدی برای بازنگری در تصمیمش باز شود.


در همین حال و با وجود اینکه ریاست جمهوری مستعفی یمن، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش انصارالله و بسیاری از طرف‌ها در جنوب یمن با تشکیل این شورا مخالفت کرده‌اند، اما شورای انتقالی یمن اولین جلسه خود را در عدن به ریاست ناصر الخبجی، استاندار لحج و عضو این شورا برگزار کرد.


برگزاری این شورا در حالی صورت می‌گیرد که شکاف گسترده‌ای در داخل تشکیلات این شورا وجود دارد و شخصیت‌های بسیاری از این شورا شانه خالی کرده و حمایت خود را از دولت مستعفی یمن اعلام کرده‌اند.


در این جلسه عیدروس الزبیدی و هانی بن بریک حضور نداشتند چراکه با دعوت ائتلاف عربی تحت امر عربستان به ریاض سفر کرده‌اند.


شورای انتقالی در نشست خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شورا به ماموریت خود برای «تکمیل آزادسازی‌ها و تحقق استقلال و ساختن کشور جنوب یمن فدرال که از حاکمیت کامل بر تمامی اراضی جنوب یمن بر اساس مرزهای شناخته شده آن برخوردار باشد»، ادامه خواهد داد.


ناظران تشکیل این شورا را تنگنایی جدید برای دولت مستعفی یمن و ائتلاف عربی تحت امر عربستان و قطعنامه‌های شورای امنیت که بر تمامیت و ثبات یمن تاکید دارند، به شمار می‌آورند.



انتهای پیام/

برچسب ها: یمن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب