دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1396 - 14:24

هوشمند سفیدی: میزان کتابخوانی و مطالعه در تهران پایین است

یک کارشناس حوزه رسانه و روابط‌عمومی معتقد است: میزان کتابخوانی و مطالعه در تهران و نزد شهروندان تهرانی با شان و منزلت مرکزیت کشور به عنوان مرکز کشوری با فرهنگ غنی تناسب ندارد و بسیار پایین است.
کد خبر : 179460

هوشمند سفیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: بر اساس نتایج یک تحقیق میدانی، 65 درصد پاسخگویان تهرانی اظهار داشته‌اند که کتاب نمی‌خوانند و 47 درصد نیز اذعان داشته‌اند که مطبوعات را مطالعه نمی‌کنند.


وی افزود: افرادی که گفته اند کتاب نمی خوانند 76 درصد دلیل آن را کمبود وقت، 20 درصد بی‌علاقگی و 4 درصد گرانی کتاب عنوان کرده‌اند.


این کارشناس مسائل اجتماعی، توسعه فرهنگ کتابخوانی، گسترش کتابخانه‌ها و ایجاد ایستگاه‌های کتابخوانی را از جمله راهکارهای غلبه بر این مسئله عنوان کرد.


سخنگو و دبیر کل خانه روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه در آستانه هفته روابط عمومی قرار داریم، بر توجه بیشتر به روابط عمومی و ارتقای جایگاه آن در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه به این حرفه آنچنان که باید و شاید توجه نمی‌شود، در حالی که توسعه روابط عمومی، می‌تواند پیامدهای مثبتی را داشته باشد.


وی افزود: در راستای گرامیداشت هفته روابط عمومی، روز چهارشنبه سوم خرداد ماه در جشنواره‌‌‌ «ستارگان روابط عمومی» از 27 روابط عمومی ایران تقدیر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته