دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بازدید گروهی کارکنان ایمیدرو صورت گرفت؛

تشریح فعالیت های زیست محیطی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی

گروهی از کارکنان ایمیدرو از مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی و منطقه حفاظت شده آن ناحیه دیدن کردند.
کد خبر : 179438

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی ایمیدرو، این برنامه که از سوی روابط عمومی این سازمان برگزار شد، 19 نفر از کارکنان این سازمان از معدن چاه گز و واحد سنگ شکن آن به عنوان یکی از 6 واحد معدنی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی دیدن کردند و با ویژگی های فنی این معدن آشنا شدند.


مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی از 6 مجموعه معدن شامل چاه گز، میشدوان، آنومالی ۱A (شمالی)، زاغی ها، آنومالی چاواشه و آنومالی 5 A تشکیل شده است. معادن چاه گز در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد که میزان کل ذخیره آن، ۸۳ میلیون و 100 هزار تن و متوسط عیار آهن آن حدود 53 درصد است و برای 18 سال استخراج پیش بینی شده است.


در این برنامه همچنین اقداماتی که بخش محیط زیست مجتمع فلات مرکزی انجام داده است، تشریح شد.


علی ایرانمنش، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی، در جریان این بازدید گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست در کنار استخراج و تولید معدن در این منطقه، مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی اقدامات مختلفی شامل نصب دوربین در نقاط مختلف برای کنترل منطقه، اختصاص تعدادی از کارکنان به عنوان همکار محیط بانان اداره محیط زیست، نصب دوربین های تله ای برای ثبت حضور حیوانات از جمله یوزپلنگ و نیز اجازه صدور مجوز انفجار معدن تنها تا سطح 3 تُن انجام داده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازدید محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته