دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1396 - 09:59
در گفت‌وگو با آنا؛

مجیدجلالی: عدالت برابر پرسپولیس و استقلال رعایت نمی‌شود/ جدایی منشا از پیکان به ‌خاطرات تلخ فوتبالی‌ام اضافه کرد

سرمربی تیم پیکان گفت: اینکه برابر استقلال و پرسپولیس عدالت فوتبال رعایت نمی شود یک واقعیت است.
کد خبر : 179357

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره توافق نهایی‌اش با باشگاه پیکان و اهداف خود در تیم فوتبال این باشگاه گفت: «ما در شانزدهمین دوره لیگ برتر فصل خوب و با آرامشی را گذراندیم. هم من و هم باشگاه از نتایج به‌دست آمده و جایگاهی که تیم کسب کرد رضایت داریم و به این نتیجه رسیدیم که در کنار هم همکاری‌مان را ادامه دهیم و در این فصل به‌دنبال آن باشیم که موفقیت‌های بیشتری را به‌دست آوریم.»


او افزود: «تیم پیکان فصل گذشته می‌خواست در لیگ برتر بماند و چون پس از مدت‌ها به لیگ برتر بازگشته بود به ثبات در این رقابت‌ها برسد اما در رده ششم قرار گرفتیم که از حد تصورمان بالاتر بود. این فصل که ثبات تیم در لیگ برتر تقویت شده هدف‌گذاری ما ایستادن در رده هشتم جدول است و این برنامه ما در دومین فصلی است که در لیگ برتر حضور داریم. طبق برنامه‌ای که داریم در فصل سوم هدف ما این است که جزو چهار تیم بالای جدول باشیم تا در انتهای رقابت‌ها بتوانیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم.»


سرمربی تیم پیکان در واکنش به این مسئله که عنوان شده بود او قول کسب سهمیه به باشگاه پیکان داده، بیان کرد: «البته که ما دوست داریم پیکان سهمیه آسیایی بگیرد ولی قولی بابت آن نداده‌ام. هدف ما این است که رتبه تک رقمی بگیریم و کف آن ایستادن در رده هشتم است. امیدواریم که همچون فصل قبل که تلاش ما برای ماندن در لیگ برتر با کسب رتبه ششمی به پایان رسید این فصل هم فرارتر از انتظار عمل کنیم و به رده‌ بالاتر از ششمی برسیم.»


وی در مورد بودجه پیکان برای جذب بازیکنان مورد نظر بیان کرد: «سیاست باشگاه پیکان بریز و بپاش نیست. بودجه ما کاملا معمولی است و همانند فصل گذشته عمل خواهیم کرد. البته تلاش‌مان براین است کف قراردادها بالاتر از یکساله باشد تا بازیکنانی که در تیم‌مان ستاره می‌شوند را به راحتی از دست ندهیم.»


جلالی در مورد جذب بازیکنان خارجی بیان داشت: «سعی ما بر گرفتن یک تا دو بازیکن خارجی است و در این راستا گروهی را موظف کردیم تا مطالعه دقیقی نسبت به بازیکنان خارجی داشته باشند و نمی خواهیم مهره‌ای بگیریم که بعدا از گرفتن آن پشیمان شویم.»


او در واکنش به این مسئله که هر تیم می‌تواند چهار بازیکن خارجی بگیرد و جذب یکی دو بازیکن از سوی تیم پیکان به این معنی است که این تیم می‌خواهد بازیکن گرانقیمت و باکیفیت بگیرد، تصریح کرد: «البته که ما به‌دنبال بازیکن باکیفیت هستیم اما این طور نیست که بخواهیم هزینه زیادی را پرداخت کنیم. ما فصل گذشته گادوین منشا را با 110 هزار دلار گرفتیم و این فصل هم نمی‌خواهیم بیش از این هزینه کنیم.»


سرمربی تیم پیکان در خصوص اینکه او جدایی منشا را از نقاط تاریک دوران مربیگری‌اش دانسته، عنوان کرد: «من به‌هیچ وجه نگفتم که جدایی منشا از نقاط تاریک مربیگری‌ام بوده است. او در تیم پیکان درخشید و به فوتبال ایران معرفی شد. اگر بخواهیم بگوییم باید حضور منشا را از موفقیت‌های خودم بدانم. من گفتم جدایی منشا جزو خاطرات تلخ فوتبالی‌ام است و نحوه رفتن او خاطره‌ای به خاطرات تلخ فوتبالی‌ام اضافه کرد.»


او درباره اینکه آیا هنوز هم معتقد است در دیدار با استقلال و پرسپولیس عدالت فوتبالی رعایت نمی‌شود، بیان داشت: «ما باید این واقعیت را بپذیریم که شرایط مسابقه با تیم‌های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال به گونه‌ای پیش می‌رود که در آن فوتبال با عدالت جلو نمی‌رود. این موضوع شامل تمامی موارد است و باید انتظار داشت که حمایت هواداران از تیم‌ها مسائلی را به‌وجود می‌آورد که شرایط بازی عادلانه جلو نمی‌رود.»


جلالی در مورد اینکه تیمش را چگونه می‌تواند در میان تیم‌های بالای جدول نگه دارد، تصریح کرد: «یک تیم برای آنکه بتواند خود را در میان بالای جدولی‌ها نگه دارد، باید ریتم خاصی داشته باشد. مثل کاری که پرسپولیس در فصل گذشته داشت. البته تیمی که می‌خواهد در کورس تیم‌های بالای جدول باشد باید یک دوره با ثبات 3 تا 4 ساله را داشته باشد. یعنی مدیریت، سرمربی و بازیکنان ثابتی داشته باشد و با برنامه‌ریزی که دارد بتواند سیرصعودی داشته باشد. ضمن اینکه غیرممکن است یک تیم در طول یک فصل دچار فراز و نشیب نشود ولی هرچه قدر این افت کمتر باشد، درصد موفقیت آن تیم بیشتر می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته