دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی بندر کاسپین به سرمایه گذاران آلمانی

گروه سرمایه گذاری 25 نفره از کشور آلمان متشکل از معاون وزیر اقتصاد و مدیران شرکت های فعال در حوزه بنادر و کشتی سازی در تهران و در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با ظرفیت های بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی آشنا شدند.
کد خبر : 179350

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان مناطق آزاد ایران، در نشست این سرمایه گذاران در تهران خانم «آنه یاکوبز شلایتهوف» معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و مدیر دپارتمان IVD1 بخش اقتصاد در حوزه دریایی و دفتر هماهنگی دولت فدرال و «علی خطیبی» و «فرهاد دارابی نیا» مشاورین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بندر کاسپین حضور داشتند.


خانم «آنه یاکوبز شلایتهوف» در این نشست گفت: در راستای پیشرفت و بهبود اقتصاد خارجی آلمان، وزارت اقتصاد و انرژی این کشور در سال های اخیر این امکان را برای شرکت های آلمانی فراهم آورده است که در سفرهای تجاری و رسمی حمایت شده و برای آغاز همکاری ها مشارکت داشته باشند.


وی ادامه داد: این شرکت ها از طریق این رویدادهای تخصصی می توانند به صورت مستقیم به جدیدترین اطلاعات بازارهای خارجی دسترسی پیدا کرده و با همکارانی در حوزه سیاست و اقتصاد برای فعالیت های مشترک ارتباط برقرار کنند.


معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: از این نظر ایران از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است. دولت ایران در راستای تقویت وضعیت اقتصادی درصدد بهبود و نوسازی بنادر و ناوگان تجاری است. ایران در حوزه زیرساخت های نفت و گاز و در حوزه ترابری و حمل و نقل کالا نیاز مبرمی به نوسازی دارد.


شلایتهوف ابراز امیدواری کرد: ماموریت تجاری وی و مدیران شرکت های همراه با موفقیت انجام شده و آغازگر ارتباطات کاری میان ایران و آلمان در حوزه بنادر و کشتی سازی باشد.


در این نشست کریدور نوستراک، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه و مشخصات مجتمع بندری کاسپین از سوی مشاورین حوزه بندری سازمان منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران حاضر در این نشست معرفی و مقرر شد تا این گروه در سفر به این منطقه از نزدیک با ظرفیت های بندر کاسپین آشنا شوند.


گفتنی است این نشست با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.


آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد، تضمین کامل سرمایه های خارجی و سود حاصل از آنها، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه، معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده، امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت، امکان مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه به داخل کشور، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه، امکان ورود اتباع خارجی از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق، بدون نیاز به صدور روادید قبلی، فروش و اجاره زمین به سرمایه گذاران داخلی و اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی و حاکم بودن مقررات خاص اشتغال در مناطق آزاد از جمله مزیت های قانونی در منطقه آزاد انزلی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته