دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 15:52

رییس کتابخانه ملی: زمینه‌ همکاری‌ سازمان فرهنگ و کتابخانه ملی فراوان است

اشرف بروجردی با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه ملی گفت: در حوزه نشر و ساماندهی نسخ خطی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری مشترک فراوانی می‌توان انجام داد.
کد خبر : 179237

به گزارش گروه فرهنگی آنا از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از غرفه این سازمان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: به دلیل تخصصی بودن حوزه ترجمه آثار زمینه همکاری مشترکی نمی‌تواند صورت گیرد اما در حوزه نشر آثار مکتوب از همکاری با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.


وی افزود: نمایندگان فرهنگی ضمن شناسایی و معرفی ظرفیت‌های کشور میزبان می‌توانند در انتشار کتاب‌هایی با محوریت فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی کارهای ماندگاری را متولی شوند.


بروجردی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت ناشران دولتی در عرصه بین‌المللی همانند جزایر متفرقی است که به دلیل شناخت کم یا ناقص از جامعه کشورهای جهان توفیقات چندانی هم ندارند. در این میان سازمان فرهنگ ضمن برقراری هماهنگی می‌تواند در عرضه آثار داخلی به خارج بیش از پیش اثرگذار باشد.


وی افزود: ما با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تفاهم‌نامه‌هایی داریم اما در حوزه نشر تاکنون این همکای صورت نگرفته است که توجه در این عرصه بدون شک ثمرات فراوانی در معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام در عرصه جهانی به دنبال خواهد داشت.


بنا بر اعلام این خبر، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز 12 اردیبهشت در شهر آفتاب تهران افتتاح شد و تا 23 اردیبهشت ادامه دارد. سالن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نمایشگاه در بازار جهانی کتاب واقع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته